Zebrafisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erkiperki
    • July 2011
    • 173

    Zebrafisk

    Hej, vad gör min Zebrahane och min zebrahona. Det ser ut som att dom bråkar, hanen blir jätte guldig och och får mustach(alla mina Zebror får mustash)?

    Akvariet är på 100 liter
    andra fiskar: 2 scalarer, 1 praktbotia, 2 platy (avkomma från mina gamla platys)
    Pump: Aqauel fan plus 2

    ERik
    Mvh Erik
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #2
    Det kan vara lek på gång, men varför den skiftar färg och får mustasch hoppas jag någon annan kan svara på det hade varit intressant att veta
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • erkiperki
      • July 2011
      • 173

      #3
      kan försöka ta en bild när dom håller på sådär.

      Erik
      Mvh Erik

      Kommentar

      • Diozz88
        • September 2011
        • 341

        #4
        Mina Zebror gör samma sak.. Köpte 8 st till mitt nystartade kar varav det blev bara en hanne.. Redan efter en halvtimme började han jaga runt de större honorna.. Sen när den honan han jagat börjar visa lite intresse, åker hanen före nere på bottnen i små ryckiga rörelser och tillsammans försvinner dom ett par sekunder in i någon buske eller grotta.. Så har det fortsatt hela eftermiddagen ock kvällen... tycker nästan lite synd om flickorna som har en sån intensiv uppvaktare...

        Kommentar

        • erkiperki
          • July 2011
          • 173

          #5
          Har inte vart hos min pappa på ett tag nu. Dom kanske har hållt på så när jag vart borta. Hoppas att dom håller på så nu när jag är här och då kan jag fota och lägga ut här.

          Erik
          Mvh Erik

          Kommentar

          Arbetssätt...