Zebrafiskar i dammen inne igen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    Zebrafiskar i dammen inne igen.

    Hej!

    Tänkte bara berätta hur det gick med zebrafiskarna som jag satte ut i trädgårdsdammen.

    Vattentemperaturen var nere på 15 grader så nu är de inne igen.
    Jag tog in dem i en hink och lät dem värmas upp långsamt till 23 grader som det är i akvariet. De verkar ha klarat det väl och ser pigga och friska ut.
    Jag hade tänkt att vänta på uppstart av ett nytt akvarium, men det drog ut på tiden, så nu fick de komma in trots platsbrist.
    De går nu tillsammans med sin egen avkomma och massor av guldfiskyngel. Ojoj, alldeles för trångt! Vattenbyte varannan dag gäller, tills jag kan flytta guldfiskynglen. Typ om några dagar.

    Zebrafiskarna mår utmärkt! De är välfödda, friska och väldigt stora. Jag satte ut 10 och har tagit in 7 hittills men tror att några/någon är kvar och gömmer sig ute i dammen. Några har försvunnit alltså. Dött eller blivit id-mat?

    Nästa år sätter jag inte ut några zebrafiskar. Men kanske några kardinalfiskar.:-)

    Fråga gärna mer om du undrar något om detta "projekt".
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    När satte du ut dem? Vad var vattentemperturen ungefär?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • AnnikaW
      • August 2003
      • 343

      #3
      Hej!

      Jag satte ut dem i början av juni. Då var temperaturen ca 20 grader.
      Det har sedan varit mellan 18 och 23 grader i dammen under sommaren beroende på väder.

      Kommentar

      • AnnikaW
        • August 2003
        • 343

        #4
        En till infångad igår! Det var nog den sista, så det blev 8 kvar av 10 utsatta zebrafiskar.
        Även den här sista mår riktigt bra.

        Kommentar

        Arbetssätt...