Botia med annan teckning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    Botia med annan teckning

    Alla Botior jag haft eller nu har, har samma teckning på kroppen. Utom nu en. Såg häromdan att denna lille har en annorlunda teckning. Nån mer som har detta? Den kanske inte är ovanlig, bara för mig. Den har en avbruten linje från ryggfenan så det blir fyra "ränder" fast den ena blir mer som en fläck. Lite roligt för den känner man ju alltid igen. Skickar med en suddig bild.
    350 l
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Ränderna på en praktbotia är lika individuella som våra fingeravtryck. Inget ovanligt med din fisk.

    Kommentar

    • Anki L
      • August 2011
      • 606

      #3
      Hmmm...men alla andra jag haft och har är exakt likadana?
      Senast redigerad av Anki L; 07 September 2011, 18:52.
      350 l

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        Dom flesta av mina botior har annorlunda teckning, när jag hittar med annorlunda teckning så köper jag dom, jag är en liten samlare på just udda
        En bild på några
        Klicka på bilden för större version

Namn: P1180039.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,0 KB
ID: 2135316
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • Anki L
          • August 2011
          • 606

          #5
          Oj! Det var ju en massa olika teckningar. Skitkul! Alla jag har haft har ju sett likadana ut så det var ju lite trist. Den här har ju livat upp mig och nu finns det ju alltså fler!!!
          350 l

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #6
            Visst finns det fler, det är bara att börja samla på dom bara man har lite plats och intresse i det.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • rexi
              • July 2011
              • 106

              #7
              riktigt cool teckning du har på dina botior du solis
              man lär sig så länge man lever

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #8
                Ursprungligen postat av rexi
                riktigt cool teckning du har på dina botior du solis
                Visst är dom coola, tyvärr så försvann den med den häftigaste teckningen över natten när jag hade köpt den, puts väck, vet jag har ett kort någonstanns men inte var hittar jag den ska jag skicka in den
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • AnnikaMo
                  • November 2008
                  • 198

                  #9
                  Hur många har du Solis...riktigt snygga. Hur stort är karet.'Är en praktbotia älskare själv...
                  Har nog 17 st nu...i 550liters.
                  Massa olika ränder.
                  Annika

                  Kommentar

                  • Anki L
                    • August 2011
                    • 606

                    #10
                    Du måste leta upp det kortet Solis!
                    Annika...är alla 17 en grupp eller är det en stor grupp? Nu har jag en äldre som är med några små så det är mer två grupper än en. Han tycker nog dom är barnsliga. Den äldre är den ende överlevande från min gamla grupp där flera dog när jag fick en nitritchock i karet. När det stabiliserat sig köpte jag direkt ett till gäng men han är föga intresserad. Umgås hellre med en Siamesisk algätare.
                    350 l

                    Kommentar

                    • AnnikaMo
                      • November 2008
                      • 198

                      #11
                      Jodå alla är i grupp....fast de två allra största är lite skyggare men de andra hänger på.
                      Har inga stora krukor eller rör där de kan simma in och gömma sig i längre.
                      De simmar in i kalkstenbygget men man kan ändå se stimmet.

                      Fick en för ett tag sedan som gått själv i ett kar och gömt sig. Han kunde inte motstå stimmer är med nu också.
                      Superkul...

                      Har ju mina tillsammans med malwi så det är mycket action i karet. Annika

                      Kommentar

                      • esoxlucius74
                        • October 2009
                        • 493

                        #12
                        Ursprungligen postat av solis
                        Dom flesta av mina botior har annorlunda teckning, när jag hittar med annorlunda teckning så köper jag dom, jag är en liten samlare på just udda
                        En bild på några
                        [ATTACH=CONFIG]46894[/ATTACH]
                        Jättefina!!
                        360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
                        16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #13
                          Ursprungligen postat av AnnikaMo
                          Hur många har du Solis...riktigt snygga. Hur stort är karet.'Är en praktbotia älskare själv...
                          Har nog 17 st nu...i 550liters.
                          Massa olika ränder.
                          Annika
                          Jag har nog över 18 st, har faktiskt inte räknat dom men jag märkte att jag hade fler än jag trodde i ett av karen när dom flyttades hit.
                          Dessa bor i ett 600 literskar.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            #14
                            Ursprungligen postat av esoxlucius74
                            Jättefina!!
                            Tack visst är dom, det kvittar tydligen villken storlek det är på dom för alla stimmar tillsammans stora som små.

                            Avions jag ska kolla om jag hittar det, kan vara att jag har det på skiva för vi fick totalrensa datorn vid ett tillfälle så det kan dröja lite.
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • AnnikaMo
                              • November 2008
                              • 198

                              #15
                              Dessa snabba firrar är ju inget man gör av sig med precis.
                              Ska se om jag hittar nån käck bild.A.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...