Flytta in guldfisk! Hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob.S
    • July 2011
    • 43

    Flytta in guldfisk! Hjälp

    Hejsan! Det börjar nu bli kallt ute och jag hade tänkt ta in mina guldfiskar från dammen. Men det finns ett problem dock som jag måste lösa på något vis... jag har ett 540 L akvarium med 2 st oscar runt 20 cm,går de att ha tillsammans med guldfiskarna? jag har ganska stora guldfiskar, jag vet inte hur jag ska göra annars,vill inte avliva mina fina oscar

    MVH Jakob
    530L Påfågelciklider
    320L Malawi/Mal kar
    5st 100L Guppy/Barber
    1st 100L Malar
  • DanielJohansson
    • August 2011
    • 7

    #2
    Du har inget mindre kar på 100-120 liter? dom går ju ändå i dvala under vintern och kräver ingen direkt simyta. Vi hade 7 st 20-25cm Guldid i ett akvarium på ca 120 liter under två vintrar... kommande vintrar lät vi dom vara kvar i dammen och det gick lika bra det. Då hade vi en djuphåla på 100cm med en bottenyta på ca 90x90cm.

    Kommentar

    • Jakob.S
      • July 2011
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av DanielJohansson
      Du har inget mindre kar på 100-120 liter? dom går ju ändå i dvala under vintern och kräver ingen direkt simyta. Vi hade 7 st 20-25cm Guldid i ett akvarium på ca 120 liter under två vintrar... kommande vintrar lät vi dom vara kvar i dammen och det gick lika bra det. Då hade vi en djuphåla på 100cm med en bottenyta på ca 90x90cm.
      ne inget akvarium,men de kanske funkar med en stor hink? men funkar guldfisk och oscar tillsammans?mina oscars e snälla av sig

      MVH Jakob

      ps tack för svaret
      530L Påfågelciklider
      320L Malawi/Mal kar
      5st 100L Guppy/Barber
      1st 100L Malar

      Kommentar

      • Skruttapan
        • January 2011
        • 116

        #4
        Kolla om du hittar stora kar på byggfirmor eller liknande, var på cheapy i helgen och såg flera plastkar man kunde hålla guldfisk i under vintern, lite grus,syre och filter så klarar det sig fint

        Kommentar

        Arbetssätt...