Galaxyrasbora

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SoffanB
    • March 2011
    • 156

    Galaxyrasbora

    Hej!
    Jag är intresserad över Galaxyrasboran men har svårt att hitta information om den, hur stor den är om den är snäll ?
    Andra fiskar som jag har planerat i mitt kar är silverhajar, siamesiska algätare, werners regnbågsfsk, sewillor.
    Skulle dom passa ihop med de andra tro ?
    MVH Sofia
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Är bara karet stort nog så du har plats för dem så bör det inte vara några problem med ett stim galaxy i det karet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • SoffanB
      • March 2011
      • 156

      #3
      det är på 540 liter =)

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det var inte Galaxyn jag tänkte på, utan de fiskarna du redan hade plus dessa du vill ha, och stort nog var det! Men kruxet blir nog att du behäver ett ganska bra gäng för att de ska göra sig på ett fint sätt, och minst ett 50-tal är nog inte fel...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • SoffanB
          • March 2011
          • 156

          #5
          jaha, ne detta blir ett helt nytt kar, ska hämta det i helgen =) Men du tror inte att det är någon risk att kinesiska malen eller silverhajarna äter dom ? Precis, man lär ha ett antal när de är så stor kar =)

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Vad den "kinesiska malen" är för något vet jag inte riktigt vad det är för något men silverhajarna lär definitivt sätta i sig dom

            har du läst Zoopets artbeskrivning om galaxyarasboran http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1225&SOK=1
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • SoffanB
              • March 2011
              • 156

              #7
              oj, nej den hade jag missat. Det var Kinesisk gul algätare jag menade =) Ja, såg nu om den bara blir 2 cm blir det nog mat av den...

              Kommentar

              • Moving Waves
                • August 2010
                • 1403

                #8
                Verkligt trevliga fiskar, gör inte en fluga förnär och väldigt tjusiga. Men silverhajarna bör du nog skippa om de ska leva en längre tid.
                - - -
                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Det undrar jag, Silverhajar är inte de fiskarna jag tänker på när jag hör ordet fiskätande fiskar...inte ens artbeskrivningen http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=266&SOK=1 på Zoopet nämner detta.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Tror nog ganska säkert de trycker i sig pyttefiskar som pärldanios. De flesta karpfiskar, t.ex. guldfisk, gör det.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • SoffanB
                      • March 2011
                      • 156

                      #11
                      Ja, silverhaj ska jag ha, gillar de fiskarna skarpt! så jag får nog ta och fundera på någon större stimfisk

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #12
                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Det undrar jag, Silverhajar är inte de fiskarna jag tänker på när jag hör ordet fiskätande fiskar...inte ens artbeskrivningen http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=266&SOK=1 på Zoopet nämner detta.
                        Nej, de är definitivt inte några utpräglade rovfiskar men så pyttesmå fiskar kan nog inte ens de "missa"
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #13
                          Ursprungligen postat av SoffanB
                          Ja, silverhaj ska jag ha, gillar de fiskarna skarpt! så jag får nog ta och fundera på någon större stimfisk
                          Ja galaxy hör nog inte riktigt hemma i ett 540 - visst det kan bli häftigt om man har en helsickes massa, men det blir dyrt
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • SoffanB
                            • March 2011
                            • 156

                            #14
                            jo det blir det, ska ha ett gäng av werners regnbågsfiskar men vill ha något mer.. du har inget tips på någon asiats stimfisk, lite större? =)

                            Kommentar

                            • admin
                              Christian Alfredsson

                              • November 2004
                              • 11215

                              #15
                              Jag har ett gäng med rasboror, inte galaxy, i mitt 450. Det är 8 st och jag tycker de tillför ett värde. Supersnyggt.
                              Christian Alfredsson
                              Tekniskt ansvarig Zoopet

                              Kommentar

                              Arbetssätt...