Siamesisk algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Siamesisk algätare

    Jag har 6 siamesiska algätare (Crossocheilus oblongus) och har lagt märke till en sak som jag inte tänkt på förr när jag haft så´na, nämligen att de har knallgula fenor. Brukar siamesiska algätare ha det, de brukar väl ha genomskinliga fenor? Har aldrig tänkt på det själv.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #2
    Jag har själv 2 olika varianter som ska vara siamesiska algätare varav några har dom knallgula fenorna och ser lite annorlunda ut i kroppen men teckningen är rätt för dom(dessa är mina favoriter av siameser och köper såna när jag hittar) har försökt hitta info om detta men lyckades aldrig, hoppas du får några svar.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13109

      #3
      Det finns väl bara en art av siamesisk algätare och har den gula fenor så är det med stor sannolikhet nån annan art!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Som åheim säger: har fisken knallgula fenor är det inte en siamesisk algätare. Ta foto och lägg upp få se om vi kanske kan identifiera den.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Tja, det är hur som helst inte Flying Fox, utan de ser ut som siameser. När jag köpte dem var de små, och hade helt genomskinliga fenor (förutom det svarta strecket i stjärtfenan), men nu när de har växt till sig ser jag att fenorna är gula, i övrigt ser de ut som siamesisk algätare. Får försöka ta några bilder imorr´n.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Några mindre bra bilder. Tycker det verkar som om det gula varierar i styrka, de ser kanske inte så gula ut på bilderna. Pratade med honom i butiken idag, och han sa att det kunde ha med fodret att göra, har jag för mig.
            Bifogade filer
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Det är såna siameser jag har med och den vanliga, jag frågade om detta i åled med kommer jag ihåg men dom visste inte mer än jag dom såldes som siameser och ser ut som siameser förutom att dom blir lite kortare och lite högre och gula fenor, detta kommer att förbli ett mysterium
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              Arbetssätt...