Praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • icehacker
    • December 2010
    • 1046

    #16
    Fast det är ju också en massa blad som ser ut att ha blivigt "knipsade", det gör väl inte ancistrusarna?
    60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #17
      Tror inte dom knipsar, kan ju möjligen vara botian, du har några fiskar som jag inte alls känner till ,två jordätare och två afrikanska malar Synodontis nigrita & Microsynodontis polli,afrikansk knivfisk. som jag inte vet hur deras beteende är.
      Du har väll flera olika rövare där kanske.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • icehacker
        • December 2010
        • 1046

        #18
        Botian ær huvudmisstænkt før knipsandet nu iaf, funderar på att testflytta den lite. Klarar den sig i malawikar tro?
        60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #19
          dom ska inte vara i malawikar, köper du till fler kommer det lugna ner sig med praktbotian, dom kan bita av fiskfjäll men är dom fler brukar det bli mindre av det. ger du dom mer mat (inte övermata) slutar dom göra hål på växterna eller mindre. ha minst 5st.

          Kommentar

          • icehacker
            • December 2010
            • 1046

            #20
            Men denna ær ju vuxen så det kanske inte blir så lyckat med massa småttingar som sællskap?
            60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #21
              dom äter inte varandra, ibland kan man också hitta större praktbotior i butiken. och så vuxen är den inte med tanke på att dom blir väldigt gamla och stora, så den du har är ganska ung fortfarande. så bästa (om du ska ha kvar den) är att köpa till 4till, gärna om du hittar större. men även mindre gårsåklart bra. är dom små kanske dom inte direkt ''umgås'', men dom små växer hyfsat snabbt upp tills amma storlek som den du har.

              Kommentar

              • icehacker
                • December 2010
                • 1046

                #22
                Funderade lite på det med storleken, står att de kan bli 30 cm men min e kanske 7-8cm. Trots att den skall vara ett par tre år gammal :S
                60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                Kommentar

                • Flaxss
                  • November 2008
                  • 1718

                  #23
                  på 5år blir dom nog runt 10cm (bra förhållanden, och rätt matning) . och kan leva upp till 20-30år. mina som jag har köpt som små (ca 2-3cm) har på 2-3år blivit 5-7cm långa.

                  Kommentar

                  • icehacker
                    • December 2010
                    • 1046

                    #24
                    Har flyttat på den nu för att se hur det går för växterna, men ser ut som ngn tom har ätit sönder bitar av ett anubiasblad nu med. Då lutar det väl åt ancistrusarna va?
                    60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                    Kommentar

                    • Flaxss
                      • November 2008
                      • 1718

                      #25
                      har du flyttat den till ditt malawikar ? för det skrev jag ju innan att det inte var bra att göra



                      det är ju såfall bättre du ger bort, säljer den om du ändå inte köper fler och kan ge dom rätt akvarium.

                      Kommentar

                      • icehacker
                        • December 2010
                        • 1046

                        #26
                        Nej, har flyttat den till 60-litarn sålänge.
                        60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                        Kommentar

                        • Flaxss
                          • November 2008
                          • 1718

                          #27
                          fast 60L är alldeles för lite för den. såfall enbart en väldigt korttid.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...