Danio

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    Danio

    Jag köpte några danios (eller or?) häromdan. Jag har läst på om dem, men undrar ändå om nån här har hållit dem.
    Det vore kul att höra era egna erfarenheter av dem. Jag upplever dem som väldigt snabba, de stimmar jättebra och jag har läst att det inte vill ha så varmt vatten!

    I butiken trodde de att det är leoparddanio, det tror jag också när jag kollat på bilder. Vad är det latinska namnet? De är jättevackra enl min åsikt!
    När det kom så satte de fart på alla andra fiskar! Vilken fart, vilket liv. Men sen lugnade de sej, men bara lite! Vackra, pigga och gillar att surfa i strålen.

    Om ni har några tips om foder, lite om vattnet, passande sällskap osv osv. Om dom är känsliga, lättlekta osv osv.
    Tackar!

    Mina bilder
    Min zoon
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det anses väl vara en odlingsform av den vanliga zebrafisken http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=51&SOK=1 så det som gäller för den gäller också för leoparddanion
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Är det så? Ok, då läser jag där. Tack!

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Om du är intresserad kan du läsa vår gemensamma danio-odlingstråd här

        Kommentar

        Arbetssätt...