sugmalar med "kjol"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liva.sandra
    • January 2011
    • 44

    sugmalar med "kjol"?

    när jag var in på zooaffären igår såg jag några superfräna malar, som jag nu hade tänkt läsa på mer om. det gick inte som jag hade tänkt mig...

    naturligtvis kommer jag inte ihåg vad de heter, men de är rätt mörka med fläckar (tänk ancistrus ungefär), har sugmun och dessutom något som ser ut som en kjol av fenor runt kroppen. bästa sättet att beskriva det som jag kommer på är att likna det vid ett kjolpaket på en bil.

    någon som vet vad det kan vara för något?

    om det är till någon hjälp så trivdes de tydligen i rätt strömt vatten

    tack på förhand

    /liva sandra
  • LLL
    • July 2009
    • 328

    #2
    Ursprungligen postat av liva.sandra
    när jag var in på zooaffären igår såg jag några superfräna malar, som jag nu hade tänkt läsa på mer om. det gick inte som jag hade tänkt mig...

    naturligtvis kommer jag inte ihåg vad de heter, men de är rätt mörka med fläckar (tänk ancistrus ungefär), har sugmun och dessutom något som ser ut som en kjol av fenor runt kroppen. bästa sättet att beskriva det som jag kommer på är att likna det vid ett kjolpaket på en bil.

    någon som vet vad det kan vara för något?

    om det är till någon hjälp så trivdes de tydligen i rätt strömt vatten

    tack på förhand

    /liva sandra
    Sewellia?

    Kommentar

    • liva.sandra
      • January 2011
      • 44

      #3
      men du, strålande!

      tack så hemskt mycket!

      tänk om jag frågat på en gång istället för att leta runt på nätet som en tok

      Kommentar

      • LLL
        • July 2009
        • 328

        #4
        Ingen orsak :-)

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Inga malar, för övrigt
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Flyttade tråden även om den skulle ha deletats för att den låg i fel kategori.
            Om man inte undrar över vad det kan vara för fisk man sett så finns kategorin "Vilken fisk är detta?" för sådana frågor
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...