hästnosmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    hästnosmal

    köpte en liten (3cm) hästnosmal idag, den går nu i ett 222 liters.
    Det första den gjorde var att gräva ner huvudet i sanden, sen har det inte hänt någonting :P
    Är dom alltid såpass "off"?
    Behöver jag köpa en kompis till den? Såg att DM hade en till inne.
    All we are, we are.
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Det är ingen mal. De är skygga och gillar mycket fin sand. Sällskap är inte lika viktigt som för andra grönlingar eller nissögefiskar.

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #3
      jag vet att det inte är någon mal :P men säljs domv som hästnolmal så kallar jag dom för det! ;D
      Har märkt att h*n älskar sanden, vart nergrävd en hel del. Nu senaste timmen har h*n dock vart framme nonstop!
      Några siameser har muckat lite, men den bryr sig inte. Jag satt och stirrade på den på mkt nära håll, inte heller då verkade den bry sig! :P skitsöt är den ^^
      Lite större än jag först trodde dock, tippar 5-6cm :P
      All we are, we are.

      Kommentar

      • malfunkshun
        • September 2008
        • 394

        #4
        De är fantastiskt charmiga. Gillar dock inte stökiga fiskar då den är rätt skygg. Flera av samma sort går utmärkt men är absolut inget måste.
        Fin fin sand och rätt så strömt vatten, men inte överdrivet. De blir ganska stora om de får vara ifred, riktigt snygga som vuxen

        Kommentar

        • roosterboy
          • September 2010
          • 1094

          #5
          jäkligt charmiga!
          Droppade precis ner lite krill till tetrorna, och hästnosen slog samman med mina corys i kampen om allt som landade på botten. Riktigt kul att den vågar ta för sig

          Jo, har finfin sand i 30% av karet, och det är hyffsat strömt, till siamesernas glädje! ;D
          Så den kommer nog trivas skitbra. Såg precis att den låg och latade sig rygg mot rygg med min ancistrushona :P rätt konstigt, hon brukar vara rätt aggro när någon kommer för nära :P
          All we are, we are.

          Kommentar

          Arbetssätt...