Vilken barb?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amanit
    • December 2010
    • 45

    Vilken barb?

    Hej har köpt 10 st snyggingar, som butiksförsäljaren inte visste vad det var för barb.
    Vad har jag fått tag i?

    bild: http://img840.imageshack.us/img840/447/017sx.jpg

    Kan tillägga att en del av barberna har färgat ut med mer grönt och rött + lite svarta prickar på kroppen.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är antagligen unga Guldbarber
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Amanit
      • December 2010
      • 45

      #3
      Tack så mycket! Så de finns i den färgkombinationen?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Skulle kunna vara vildformen av guldbarb (mässingsbarb), som vad jag har förstått är en odlingsform. Vildformen (mässingsbarben) har jag aldrig sett i nå´n butik vad jag kan minnas, så får man tag i den ska man nog vara glad.
        Senast redigerad av Shepard; 06 February 2011, 21:25.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Amanit
          • December 2010
          • 45

          #5
          Tack för hjälpen! Japp gulbarber ser man i var och varannan butik.
          Men varför har de förstört en så mycket snyggare vildform

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ursprungligen postat av Amanit
            Tack för hjälpen! Japp gulbarber ser man i var och varannan butik.
            Men varför har de förstört en så mycket snyggare vildform
            Tja, det är tyvärr inte det enda exemplet på vildformer som avlats till nå´t inte alls lika naturligt och vackert, och som nästan helt ersätter vildformen i butikerna Vildformer har rent allmänt en naturlig skönhet odlingsformerna inte kommer i närheten av, se´n må de ha regnbågens alla färger.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Tror jag såg vildformen i Akvarielagrets fisksök för nån vecka sen, dvs de finns tillgängliga. Håller med om att de är mycket vackrare än den gula odlingsformen. Visste faktiskt inte att de olika formerna hade olika namn.

              Fisken jag länkade till är, vad jag förstår, vildfångad.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              Arbetssätt...