Regnbågslabeo fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Jonasroman
    svarade
    Ok...jsg köpte för få då...o så många som 6 st vill jag nog inte ha....de blir väl till att se om bara en blir kvar o hoppas den är någorlunda snäll mot andra fiskar sen. Akvariet är nystartat så jag har bara 20 kardinaltetror, dessa tre regnbågslabeo, samt två octocinclus. Skulle vilja ha ngr diskus..o kanske ngr dvärgciklider. Kan denna blandning funka?

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    De är aggressiva mot artfränder, även om de kanske inte är lika bitska som sin släkting eldstjärten. Så antingen får man ha dem ensamma, eller en grupp på minst 6 individer, för att fördela aggressiviteten. Problemet med att bara ha en, är att den kan ge sig på de andra fiskarna, även om den väl, återigen, generellt sett väl är mindre bitsk än eldstjärten.

    Jag hade 6 stycken i ett (välplanterat med mycket gömställen) 240 för ett tag se´n, och det funkade ok. Om ditt kar är på 240 liter så är det väl minst 110 cm?

    Lämna en kommentar:


  • Jonasroman
    startade ett ämne Regnbågslabeo fråga

    Regnbågslabeo fråga

    Köpte tre regnbågslabeo...En vecka sedan....två av dem är upptryckta ständigt bakom doppvärmaren....endast den tredje simmar fridfullt runt o borstar o äter på grus, växtblad mm.....så
    kan jag räkna med att det snart bara blir en kvar?...är det ett vanligt scenario för denna fisk?. Inte mig emot...för kanske karet är i minsta laget för tre sådana här livliga krabater?

    240 liter, 1 meter långt
Arbetssätt...