Guldfiskar och växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kapten Zoom
    • January 2011
    • 814

    Guldfiskar och växter?

    Hej, gillar guldfiskar att äta rötterna av växter? Mina fina högväxare flyter upp en efter en med märkliga gnagmärken längst ned.

    Kom just på att det brukade finnas karpar i dammar på golfbanan för att hålla rent från växter.

    Frågan är om man ska ge upp vegetarianer och byta ut tetror och karpar mot ciklider...
    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Ja kör på ciklider, its the shit! (karpfiskar i all välmening men cikliderna tycker jag är de vackraste och mest fascinerande djuren på planteten!)
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #3
      guldfiskar äter växter, dock äter dom nog inte rötterna utan drar upp dom.

      Kommentar

      • Kapten Zoom
        • January 2011
        • 814

        #4
        Hm, kom hem tidigt idag för att jobba uppkopplat resten av dagen. Sista kvarlevan av en ganska dyr hög växt flöt vackert på ytan. De är vackra guldfiskarna, men trist om de ska riva upp hela inredningen. Igår låg en halv silvermollyyngling och drev också. Kanske var plecon som fått sig en mumsbit iofs.

        Är det möjligt att sälja iväg rubban och börja om med enbart ciklider tros? Nej förresten, jag gillar firrarna för mkt för det. Får plantera någon form av betesmark för dem.
        Senast redigerad av Kapten Zoom; 26 January 2011, 14:02.
        Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

        Kommentar

        Arbetssätt...