Ensam zebrabotia....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karåla
    • December 2010
    • 20

    Ensam zebrabotia....

    Fick problem med MÅNGA "skitsnäckor" i lilla karet(23L) och djuraffären rekommenderade EN? zebraB. Den gjorde ett toppenjobb men man såg den aldrig, den gömde sej i en grotta på dagarna.
    Läste på att dom vill ju leva i grupp!! När stora (300L) karet startades upp fick han flytta dit för det skulle in äppelsnäckor i lilla.
    Nu är den den gladaste lilla fisk jag har, simmar runt och myser med 9 guppyhonor och 2 guramis.
    Nu till frågan... Skulle gärna skaffa en zebraB grupp MEN har hört att zebras kan vara lite aggresiva! Kommer min glada firre förändra beteende om han får kompisar?
    Eller ska jag ha firren själv, den verkar ju faktiskt trivas?
  • Steff777
    • August 2010
    • 295

    #2
    23 liter är alldeles för litet för en Zebrabotia, så jag förstår att den blev glad av flytten. Men jag tycker definitivt att du ska köpa till några Zebrabotior, är dom fler brukar de vara mer aktiva och synliga på dagarna. Se till att du har gott om gömställen till dem, gärna något rör där de kan gömma sig, minst ett gömställe per botia. När de väl har hittat sin position i gruppen och ett favoritgömställe kommer du bara ha nöje av ett gäng botior i akvariet. Jag har fyra pakistanbotior i ett 280 liters akvarium och det går aldeles utmärkt. Så jag tror firren kommer att trivas ännu bättre med några polare.
    Senast redigerad av Steff777; 16 December 2010, 10:43.
    //Stefan Lindgren

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #3
      mina är inte alls aggressiva, skaffa så du har minst 5st.

      Kommentar

      • malfunkshun
        • September 2008
        • 394

        #4
        Det är en nyfiken och icke aggressiv fisk. 5 eller mer bör du ha.

        Kommentar

        • Karåla
          • December 2010
          • 20

          #5
          Då blir det att köpa fler =)

          Kommentar

          Arbetssätt...