Hjälp! min svarta slöjis jätteslö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sillyway
    • October 2010
    • 38

    #16
    Sen får du hålla koll på den fisken. Tecken på sjukdomar och parasiter, alltså. Ibland har man bara otur, helt enkelt. Hur länge har du haft fisken?

    Kommentar

    • YellowFish
      • April 2010
      • 213

      #17
      fiskar kan ju må dåligt att nästan vad som helst i akvariet.. dåliga värden, temperatur, andra fiskar, mat.. det är ju rätt svårt att avgöra vad som är fel.
      YellowFish

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        vad har du för temp o karet?
        Guldfiskar gillar kallare temp i vattnet än resten av fiskarna du har =)
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #19
          Ursprungligen postat av Miliimli
          Sant, om de inte får problem med simblåsan eller exploderar eller något annat trevligt man läst om :O

          Har fisk exploderat bara sisådär?
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #20
            Var en vän som skaffade slöjstjärtar för en tid sen som berättade att hon hittat följande på nätet och gick runt och var lite smånervös för att samma skulle hände med hennes...

            "Guldfiskar ska inte hållas ensamma. De trivs bäst i grupp i ett stort akvarium eller damm.
            Tyvärr så är slöjvarianten mycket känsligare än den långsmala guldfisken utan dubbla stjärtfenor och ihopknycklad kropp och ryggrad. Vet en slöjstjärt som inte fick plats i sin ihoptryckta kropp och exploderade i akvariet och många får dessutom problem med simblåsan."

            Taget härifrån: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=490057

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              #21
              Sen sanningshalten i det.. men jag har läst det ja!

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #22
                Men att explodera för att den inte får plats i sin kropp? För att lyckas med det måste inälvorna fortsätta att växa och växa vilket dom inte gör även om fiskens strl inte blir normalstor. Problem med t ex blåsa eller något är väl en sak men ingen explosion.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                Arbetssätt...