Kuhlii-par

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    Kuhlii-par

    Hrm, ja, frågar man nånting så dröjjer det ju inte länge innan man har kommit på nästa fråga. Speciellt inte om man sitter med näsan tryckt mot karet...

    Kuhlii-ålar, bildar de par?

    Jag har 3, som jag fick i julklapp i fjol, och ända sedan jag fick dem så har två hållit ihop medan den tredje simmar lite för sig själv. Och med att de håller ihop menar jag inte att de håller sig ungefär på samma ställen nejdå, de sitter nästan ihop. Slingrar sig runt varandra och ligger alltid i samma blomma eller under samma sten, äter från samma fodertalett när de hittat någon sån osv.

    Är detta vanligt, eller är det bara mina som tycker väldigt mycket om varandra?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Nja, de bildar inte par, utan verkar tycka om att vara i grupp, jag har 10 stycken, och ibland ser man flera som ligger tillsammans, och ibland ser man en.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • AnnikaMo
      • November 2008
      • 198

      #3
      Vad häftigt med 10. Är de synliga eller gömmer de sig ofta??
      Har bara tre. De två små dansar alltid runt efter vattenbyte...A.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Vad coolt!
        Jag har 7 st och ska utöka antalet, lätt Periodvis ser jag flera av de samtidigt och ibland inga. har riktigt många gömställen, kanske kan vara en orsak ,-)
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        Arbetssätt...