Kopparbarb eller Kilifläcksrasbora?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raiju5
    • June 2010
    • 87

    Kopparbarb eller Kilifläcksrasbora?

    Har ett 260L som just nu bara står (väntar på att silikonen till bakrunden ska bli klar) och jag försöker då välja vilken stimfisk jag ska ha! Hade redan bestämt att jag ville ha en röd/röd aktig så jag har kollat in Kopparbarben och Kilifläcksrasborna (vill ej ha båda)
    Vilken skulle passa bäst? Ska vara sällskapsakvarium med guramisar och fjärilar (har inte riktigt kommit längre )
    Så, vilken skulle passa bäst? Ska vara mycket växter (hoppas jag) och det är finkorning sand
    Såklart är andra fiskvals-tips välkomna om ni tycker någon annan passar bättre än dessa två
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #2
    vill du ha stimmfiskar så är kilfläckarna bätter än k.barberna när det gäller att stimma.

    K-barberna är ganska coola med sin "go with the flow" attityd, medans kilarna kan vara lite blyga.
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Steff777
      • August 2010
      • 295

      #3
      Kopparbarben är ingen stimfisk, så välj den andra. Jag tänkte föreslå guldbarb, som jag har själv, men den är inte heller en utpräglad stimfisk.
      //Stefan Lindgren

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Skulle jag vara du så skulle ja skippa fjärilarna och köra asien istället Skaffar du gurami och någon rasbora är du ju på god väg redan!

        Kommentar

        • Raiju5
          • June 2010
          • 87

          #5
          Ska tyvär inte köra asien då jag köpte akvariet just för fjärilarna (4000 spänn.. yup xD) och vill inte kludda med världsdelarna (växter mm.) så det blir sällskap
          Med stimfisk bryr jag mig inte riktigt om dom stimmar, menar bara den lilla fisken man har minst 10 st. av Så med det i tanken, frågar igen, vilken?

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #6
            Varför inte köra SA då? :P Skaffa någon tetra istället för rasbora?

            Nä, vill du ha sällskap ska du ju givetvis ha det! Vilken tycker du själv om då? Av de två?

            Kommentar

            • Raiju5
              • June 2010
              • 87

              #7
              Vill ju inte kludda med växter och så (vill inte utesluta fina växter bara för världsdelen) och jag älskar guramisar! så... hehe, nej

              Har aldrig haft någon av dem, så jag vet inte... Därför jag frågar vilken som skulle passa bäst, vilken som är roligast att ha de som har haft någon av dem borde ju veta lite hur de är och om det är en fisk värt att satsa på

              Kommentar

              Arbetssätt...