Galaxy Rasbora i 30L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raiju5
    • June 2010
    • 87

    Galaxy Rasbora i 30L?

    Hej! Har ett 30L som jag hade tänkt ha ett stim med galaxy rasborer i. Tanken var då att de skulle gå tillsammans med några räkor (ej bestämt vilka) och blå äppelsnäckor, fast en fråga är nu, hur många skulle få plats i ett 30 liters utan att det känns överbefolkat?
    Har sett dem i affären och tänkte direkt att ett stim på 7-9 st skulle få gott om plats utan problem, men det är ju alltid bäst att fråga först.
    Är inte guldmedlem så jag kan tyvär inte läsa något om dem
    Hur mycket liter ska Galaxy Rasboran ha minst? (känner mig alltid dålig om jag har en fisk som är precis ovanför gränsen)
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #2
    du kan gott ha 10 stycken däri ingen fara
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #3
      Hittade en länk som du kan läsa



      Och en film...

      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Raiju5
        • June 2010
        • 87

        #4
        tack! de är ju så snygga firrar

        Kommentar

        • Salamader
          • August 2010
          • 99

          #5
          Har ett 27 liters med 9 st rasborer tillsammans med några CR, går alldeles finfint. Dock inget vidare på att stimma.

          Kommentar

          Arbetssätt...