Polka dot / Pakistan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    Polka dot / Pakistan?

    Vilken är att föredra? PD eller Pakistan? Hade Pakistan i min första tank och dom gjorde mig verkligen inte besviken. livligaste fiskarna jag någonsin haft. Dock är PD's utseende mycket mer tilltalande för min del.

    Skulle det funka att enbart ha t.ex. Pakistanier i en tank för sig själva? Älskar deras sätt att existera men övriga invånare i mitt kar verkade verkligen inte göra det ^^
    All we are, we are.
  • viwe
    • October 2010
    • 15

    #2
    Jag har idag 3 pakistaner i mitt kar, och man kan lugnt säga att det är en dampfisk, men dom e roliga att titta på
    Kan dock säga att kampfisken Ingvar inte riktigt uppskattar deras existens. Han far ofta och gömmer sig i nån liten lugn håla.
    Pd blir väl lite större, så storleken på akvariet kan ha betydelse för vilka du väljer.

    Kommentar

    • ChrisPalwan
      • March 2008
      • 30

      #3
      Pd blir inte större än Pakistanier, tvärtom så brukar de vara något mindre. Har båda sorterna tillsammans i mitt 400l. Pd är nog aningen lugnare men annars är det ingen större skillnad på dem. De trivs bra tillsammans iallfall och verkar inte gör någon skillnad sin egen art och de andra.

      Kommentar

      Arbetssätt...