Min lilla Guldfiskdamm i miniatyr på taket på min takterass, Med TOM&JERRY

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RIKET-TOMMY
    • October 2010
    • 1

    Min lilla Guldfiskdamm i miniatyr på taket på min takterass, Med TOM&JERRY

    Hej,

    Idag den 6 oktober 2010 var en sorgens dag, då jag skulle gå ut och vattna mina rosor etc såg jag en tunn beläggning på delar av vattnet då visa de sig att mina två guldfiskar som är rikskända från tv o media, efter min medverkan i bla svt drama Serie RIKET , De var omskrivna i allehanda tidningar, jag köpte dem på en zoo affär i Gbg 2001 då jag lät anlägga min minidamm som egentligen bestod utav en jätte plast urna ca 80 cm djup och 50 cm bred, där jag bla haft näckrosor , VASS som är ca metern hög.. samt 8 av totalt 18 sorters rosor, Min takterass på Linnégatan i Göteborg är vida känd för många, för sin blomsterprakt, Så där levde mina 2 guldfiskar TOM en underbar långfenad guldfisk me enorma fenor, och en kortfenad JERRY de har levt där sen 2001 dvs 9 år snart 10 år. dödsorsak kan varit ålder och har en dött så förorena detta vattnet. eller att jag tog bort punpen för tidigt, eller att de som jag bruka va noga me ej bytt vatten på ett tag sen i somrast, Men i ca 10 års tid levde de ute SOMMAR som VINTER och denna sista vinter 2009-2010 var ju ej känd för att va bra för firrar, Men MINA levde vidare de var såsom odödliga. så de va en tragisk händelse jag som älskade mina små firrar, Nu ska de begravas i slottskogen och dess minne får leva kvar i all den film samt foton jag har av dess både i tidskrifter samt egen film. TOM o jerry levde 2001-2009 blev alltså 9 år på denna lilla yta av ca 25cm djup eftersom dammen va fylld me 20kilo lera för vattenväxterna.. och vattenmängd kan varit 50 liter. de kallar jag ändå strong ute i ur o skur ÅRET RUNT så visst saknar man dem.. Från början var de 3 hette då VILLE VALLE O VIKTOR men då en mås eller om de va min dåvarande katt för ca 8 år sen som tog en av dem så fick jag kvar två och då fick jag döpa om dem till TOM o JERRY .. fundera på skaffa andra men de va svårt finna så fina och speciellt denna me den LÅNGA fenan va helt outstanding i utseende alla ville se den.. dvs TOM

    detta va det om detta kan bifoga en bild på de två.. eller film. snutt

    Hälsningar fr Tommy Malmgren Bläsing köpte dem på Herkules Zoo en gång o ska nog gå dit o köpa 2 igen.. men vet ej om jag vågar skaffa dem innan vintern får nog sörja mina gamla ett tag först.. me kyrkkaffe etc o begraving va ska man göra av sina firrar som är rätt stora, jag gräver nog ner dem vid ett stort trä i slottskogen. eller på min terass.. Hur gör NI då era kära firrar dött som man kanske haft i många år? Man kan sörja en fisk märkligt nog en liten kamrat de va de minsann fina som levde ute året om.. strongt gjort av en guldfisk.,inte sant
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Inte för att jag vill strö salt i såret, men det låter lite som din "damm" är lite i minsta laget för att ha Guldfiskar i så fundera en gång till innan du skaffar nya.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    Arbetssätt...