Galaxy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    Galaxy

    Nu är jag ju inte goldmedlem så jag kan ju inte se info om galaxyn men skulle en tank på 60 liter vara väldigt mycket för liten?
    Har en 40 liters stående i källarn men jag antar att 40 liter skulle vara jävligt litet. Eller?
    Dom blir väl runt 3cm och man borde väl ha en 20 stycken?
    All we are, we are.
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Enligt beskrivningen räcker det med ett 20l till Galaxy. Har personligen haft ett gäng i ett litet 25l och tycker de liksom inte vart så aktiva i det. Har dem nu i ett 54l med massa javamossa samt anubis som de far runt i hela tiden. Man ser dem mer nu än i det lilla akvariet. Stim fisk skall man ha minst 6st av men det är ju roligare med fler!!
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #3
      Ursprungligen postat av C.Ciklid
      Enligt beskrivningen räcker det med ett 20l till Galaxy. Har personligen haft ett gäng i ett litet 25l och tycker de liksom inte vart så aktiva i det. Har dem nu i ett 54l med massa javamossa samt anubis som de far runt i hela tiden. Man ser dem mer nu än i det lilla akvariet. Stim fisk skall man ha minst 6st av men det är ju roligare med fler!!
      //Camilla
      Tackar så mycket för den infon ^^
      All we are, we are.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Dom kräver som sagt inte så stort akvarium utan betydligt viktigare är att inredningen gör att de känner sig trygga samt att man inte har få som Camilla skriver. Har dom både i 20 liters och 50 liters och de har betett sig på samma sätt i bägge akvarierna.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...