Eldstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    Eldstjärt

    Sedan jag tog bort den andra elstjärten som var elak mot den här som jag har kvar( den här låg bara och tryckte bakom pumpen), så har f-n flygit i den! Den terroriserar inte alla men många andra fiskar+ att min algätare ser "rött" när eldstjärten kommer fram och knicksar liksom och muckar, och så ryker dom ihop, vad göra ska jag se tiden an och låta dom göra upp och hitta sin "plats" eller?..

    M-L
    M-L
  • jekman
    • October 2002
    • 54

    #2
    vad göra ska jag se tiden an och låta dom göra upp och hitta sin "plats" eller?..

    Nej, gör inte det. När jag hade problem med min eldstjärt så ändrade jag in inredningen. Jag upptäckte att den hade sin favorithåla och att palettcikliderna höll sig i en annan håla inte långt där ifrån. Det var bara att placera hålorna i var sin ände utav akvariet så blev där frid och fröjd. Studera och titta ifall om eldstjärten vaktar något speciellt.

    mvh
    Jonas
    mvh
    Jonas

    Kommentar

    • imported_n/a
      • March 2003
      • 320

      #3
      Men nu är det så här att algätaren och eldstjärten verkar ha samma territorium sas, men en tröst är väl att dom slåss mestadels då det vankas mat, men jag ska hålla ögona öppna och ta till mig ditt råd.

      M-L
      M-L

      Kommentar

      • gurkan
        • March 2003
        • 632

        #4
        min kinesiska algätare brukar mucka med min eldstjärt men en så har ingen blivit skadad som tur är
        corydoras.

        Kommentar

        • imported_n/a
          • March 2003
          • 320

          #5
          En liten tröst nu då är väl att det är mestadels tjafs vid "matbordet" ..Men sen nudå om jag skulle ta och "möblera" om och så skulle dom här 2 knäppgökarna få för sig och ha samma revir igen vad ska man göra då!?
          Sen en annan fråga ang eldstjärt, min har röda fenor i fram ska dom vara tecknad så?

          M-L
          M-L

          Kommentar

          Arbetssätt...