Praktbotia som vilar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • water drop
    • April 2010
    • 243

    Praktbotia som vilar...

    Hej! Är det vanligt att praktbotior ligger och vilar på rygg i akvariet och varför gör de det?? för det gör min och sedan när jag kommer närmre så simmar den iväg..
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ja, de kan göra så.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • akvavirum

      #3
      Ursprungligen postat av water drop
      Hej! Är det vanligt att praktbotior ligger och vilar på rygg i akvariet och varför gör de det?? för det gör min och sedan när jag kommer närmre så simmar den iväg..
      Ja, jösses - vet nog ingen "botia" som inte har ideér för sig :-)

      jag har inga praktbotior men väl histrionicor samt pakistanbotior...
      trots att jag vet att de kan ligga lite hur som helst så skrämmer de mig nästan varje gång.... "nu" har det hänt nåt.... men så simmar de bara iväg..

      Kommentar

      • water drop
        • April 2010
        • 243

        #4
        jaa, man får en liten chock varje gång:P det ser samtidigt lite roligt ut

        Kommentar

        • Rosali
          • January 2010
          • 279

          #5
          Ursprungligen postat av water drop
          Hej! Är det vanligt att praktbotior ligger och vilar på rygg i akvariet och varför gör de det?? för det gör min och sedan när jag kommer närmre så simmar den iväg..
          Ja det är det. Fast mina har legat mer på sidan. Och jag vet inte hur många gånger jag trott att något hänt så de dött, men de simmar bara iväg när jag har försökt ta upp dem i tron att de varit döda. Nu har jag inga kvar, gav bort den sista till simhallen här i laholm. Tyckte den behövde större plats att simma på.
          Nej, inte i bassängen Utan i deras stora akvarie.

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #6
            Innan jag flyttade hem och tog över 180l gick där två praktbotior (som dock dog). Min familj trodde nästan de var döda varje gång de vilade på rygg, speciellt när de låg på något nära ytan.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • water drop
              • April 2010
              • 243

              #7
              hahaxD jag tänkte först simhallen? hmm... jaa det kanske finns någon simhall som har fiskar i sina bassänger hehe

              Kommentar

              • askungen
                • June 2010
                • 107

                #8
                Joda dem ligger på rygg el sidan o sover. Har du ingen typ ihålig stock han kan bo i, min Evert, bor i en stor ihålig stock, där sover han på dagen och e ute o röjer i hela akvariet på natten, han mumsar algtabletter, gurka, äpple mm. Ibland på dan ramlar han ut med halva kroppen utanför stocken med magen i vädret och sover lugnt vidare, ibland vaknar han med ett ryck och blir antagligen lite upprörd över att han trilla ut, för han simmar fort in och sen hör man en massa klick-ljud från stocken innan han somnar om igen, dem e verkligen charmiga fiskar.
                Anki
                220 l asien+äppelsnäckor, 112 l sällskap me helenor o äppelsnäckor
                60 l sällskap+zebrasnäckor samt ett 50 l räk o snäckkar.

                Kommentar

                Arbetssätt...