I dag var han död

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JLi
    • December 2004
    • 773

    I dag var han död

    Min sista kopparbarb hittades avliden i mitt akvarium. Jag köpte den (+3 st till) 29.3.2000. Jag fick alltså njuta av hans sällskap i drygt 10 år. Det var en seglivad en. Han levde utan artfränder de sista 3-4 åren.
    h. Johan
  • Embra
    • March 2010
    • 26

    #2
    Då hade han det nog riktigt bra

    Kommentar

    • Föllförfisk
      • April 2010
      • 620

      #3
      vad roligt att han blev så gammal! har nog hört att barber kan bli det. Trist att bli av med en så gammal fisk, men ett långt liv blev det, tack vare bra skötsel kan jag tro!

      Kommentar

      • Estetfjortiz
        • March 2009
        • 365

        #4
        Roligt med gamla fiskar. Hadeen platy som blev 10 år och har en peckoltia som är 14 tror jag
        HETER NU MERA UNDERVATTEN!

        Kommentar

        • Dexter
          • December 2009
          • 984

          #5
          Den måste ha levt ett bra barbliv! En Vändmal som vi först hade och som sedan spenderade sina 7 sista år hos svärfar när han tog över vårt kar, blev 16 år gammal.
          Senast redigerad av Dexter; 14 April 2010, 09:52.
          /Dexter

          75 liter mix, 220 liter mix

          Kommentar

          • Carnicero
            • April 2010
            • 8

            #6
            Nu finns han i fiskhimlen... Va fint!

            Jag ska faktiskt köpa mig ett eller två par Kopparbarber i morgon. Tycker de är väldigt vackra. När jag läser så här fina historier, så blir jag än mer övertygad om att Kopparbarb är rätt val.

            Har du något speciellt knep som gör att barben blev så gammal?

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #7
              En sak som får de flesta fiskar att leva länge är, god tillgång till mat samtidigt som den nästan inte har någon konkurens.
              Funkar asbra!!
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Ursprungligen postat av JLi
                Min sista kopparbarb hittades avliden i mitt akvarium. Jag köpte den (+3 st till) 29.3.2000. Jag fick alltså njuta av hans sällskap i drygt 10 år. Det var en seglivad en. Han levde utan artfränder de sista 3-4 åren.

                Tycker om att läsa om fiskar som blir gamla och som blir en liten favorit . hade en scalar hane som blev 11 år. Jag saknade han länge .
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                Arbetssätt...