koi karp rom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • osse
    • January 2010
    • 69

    koi karp rom?

    Hej jag for ner till affären igår och köpte en tjock liten koi karp och idag så sprutade den ut en massa rom.jag blev förstås jätte glad när jag fick se att det kom rom men sedan slog det mig att jag inte har någon koi hane.
    så nu undrar jag om det kommer bli någonting av romen eftersom det inte finns någon hane.eller om koi karpar kanske inte behöver någon mjölke på romen?


    Tacksam för snabba svar
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av osse
    Hej jag for ner till affären igår och köpte en tjock liten koi karp och idag så sprutade den ut en massa rom.jag blev förstås jätte glad när jag fick se att det kom rom men sedan slog det mig att jag inte har någon koi hane.
    så nu undrar jag om det kommer bli någonting av romen eftersom det inte finns någon hane.eller om koi karpar kanske inte behöver någon mjölke på romen?


    Tacksam för snabba svar
    Ja det behövs en partner om det ska bli något säger väl sig själv...hur kom du själv till
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • platoman
      • March 2010
      • 61

      #3
      hehehe...

      Kommentar

      • osse
        • January 2010
        • 69

        #4
        måste hanen befrukta äggen när dom kommer ut eller har han gjort det inne i magen redan?
        Senast redigerad av osse; 11 April 2010, 17:18.

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Ursprungligen postat av osse
          men hur kan dom få ägg om dom inte parar sig i affären då? måste hanen befrukta äggen när dom kommer ut eller har han gjort det inne i magen redan?
          När dem kommer ut så befruktas dem,så gäller nog alla Akvariefiskar förutom Levande-födare..rätta mig om jag har fel gällande det här någon?
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • osse
            • January 2010
            • 69

            #6
            så äggen jag lyckades ta upp är bara o slänga då?

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Ursprungligen postat av osse
              så äggen jag lyckades ta upp är bara o slänga då?
              Bara att slänga om den nu hade varit en hane så gäller det att denna är mogen för detta,och då lär du märka det då det lär bli helt vitt i karet
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              Arbetssätt...