"Apatisk" Khuli

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Asynja
    • February 2010
    • 622

    "Apatisk" Khuli

    Jag har en khuli som jag trodde var död här på eftermiddagen, han hade "hängt sig" på sugpropparna till pumpen, sen när jag skulle ta den med håven for den iväg. Senare här på kvällen låg den helt stilla på botten, verkar inte må bra alls. Jag släppte ner en fodertablett bara för att se om den åt nåt, men det enda som hände var att han simmade iväg när de andra fiskarna störde honom. Nu hänger han på sugpropparna igen.

    Han är döende va?
    /Åsa

    60L Fisksoppa, 280L kub under construction
  • august1996
    • October 2009
    • 333

    #2
    en av mina brukar också vara väldigt lat han ligger på en rot hela dagarna så skulle inte tro att det är något farligt men kan inte svara säkert

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      #3
      Det finns de som är lata och slappar mest Har du en ensam khuli? De gillar (ovasett vad som står på artbeskrivningen) att vara ett par st.
      Testa med att köpa 2-3 st till så ska du nog se att det blir fart på den lille
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Asynja
        • February 2010
        • 622

        #4
        Jag har 2st (de var 3 från början) och jag har aldrig sett dem äta, så jag är rädd att de svälter ihjäl.
        /Åsa

        60L Fisksoppa, 280L kub under construction

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Det du kan göra är att mata när ljuset i akvariet släcks.
          Kör med ett par algtabletter.
          Skär en bit zuccini eller gurka, stick igenom med en kniv eller tesked och släng ner i karet när ljuset släcks
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Asynja
            • February 2010
            • 622

            #6
            Det har jag gjort, men alla de andra fiskarna älskar fodertabletterna jag släpper ner så ålarna får liksom ingen chans. Ska prova med gurka ikväll och se vad som händer. Tack för din hjälp nubi!
            /Åsa

            60L Fisksoppa, 280L kub under construction

            Kommentar

            • Asynja
              • February 2010
              • 622

              #7
              Jahapp...så var han död. Jag hittade honom nyss. Jag och minstingen hade en liten ceremoni för honom och sen fick han träffa porslinsguden. Nu har jag bara en ål kvar. Köper inga fler faktiskt, det var inte riktigt min grej. Visst är de söta och roliga att titta på...när de är framme, vilket typ är aldrig...inte våra iaf.
              /Åsa

              60L Fisksoppa, 280L kub under construction

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                #8
                Ursprungligen postat av Asynja
                Jahapp...så var han död. Jag hittade honom nyss. Jag och minstingen hade en liten ceremoni för honom och sen fick han träffa porslinsguden. Nu har jag bara en ål kvar. Köper inga fler faktiskt, det var inte riktigt min grej. Visst är de söta och roliga att titta på...när de är framme, vilket typ är aldrig...inte våra iaf.
                Jätte trist att den dog kanske inte var frisk när ni fick den från affären.
                Bra att han fick komma till porslinsguden

                Var det fler fiskar/individer som uppskattade gurkan?
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Asynja
                  • February 2010
                  • 622

                  #9
                  Ursprungligen postat av Nubi
                  Jätte trist att den dog kanske inte var frisk när ni fick den från affären.
                  Bra att han fick komma till porslinsguden

                  Var det fler fiskar/individer som uppskattade gurkan?
                  Har inte provat med gurka än...hade ingen hemma och lillkillen är sjuk, men jag tänkte ta mig till affären lite senare... Khulin har jag haft i ungefär en månad, hans kompis dog för en vecka sen ungefär. Jag har en dvärggurami som är mystiskt försvunnen också, misstänker att hon är död men jag hittar henne inte. Jag hoppas jag inte har ngt skit i karet bara. Men guramin dog nog av stress, hanen jagade henne jämt och hon har sett väldigt deppig ut senaste veckan... Usch vad OT det blev...
                  /Åsa

                  60L Fisksoppa, 280L kub under construction

                  Kommentar

                  Arbetssätt...