Siamesisk och Kinesisk algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathce
    • April 2009
    • 239

    Siamesisk och Kinesisk algätare

    Jag stog och valde mellan dessa och valde faktiskt den kinesiska för att zoo affären sa att de inte var någon stimfisk.
    Jag tog tre stycken, men nu när jag börjat studera fiskarna mer så är de lite olika, den ena har mer som en rand längst "ryggen" alltså som en SIAMES, men de andra två har prickar som KINESEN har.
    Kan de vara så att den ena är hona och den andra hane.
    Eller är den med en rand en siames. Jag tyckte dessa var ganska lika i djur affären nämligen.
  • Dexter
    • December 2009
    • 984

    #2
    Har du tittat på artbeskrivningarna här på Zoopet? Vi har 5 Siameser och en Kines, den gula varianten. Det är ganska stor skillnad på dem, speciellt på munnen. Tror ärligt det kan bli problem om du köpt 3 stycken Kinesisk algätare då de är starkt revirhävdande, i alla fall som större. Kanske går om karet är riktigt stort förstås. (De kanske rent av ska gå i olika?)
    /Dexter

    75 liter mix, 220 liter mix

    Kommentar

    • Mathce
      • April 2009
      • 239

      #3
      Mmm jag läste det sen att de blir ganska revirbenägna när de blir större. Jag får se hur det utvecklar sig, i så fall får väl djuraffären tillbaka dem, eller så säljer ja dem.
      I djuraffären sa han att de skulle gå bra ihop med mina svärdbärare (som ja köpte samtidigt) och andra ungföadare.
      De gick under namnet algätare i djuraffären och ja antar att de är den kinesiska varianten i alla fall.
      Ja här på artbeskrvningen ser de ut att vara en väldigt stor skillnad, men de verkar ju vara vuxna exmplar också, mina är bara små bebisar än så länge.
      De kanske kan variera så tills de växt till sig ocks.

      Kommentar

      • Dexter
        • December 2009
        • 984

        #4
        Vår fungerar i alla fall kanonbra, han är 10-12 centimeter nu, med alla småfiskar. Yngel rör han inte och han delar gärna med sig av sin mat till dem. Dock är han lite grinig mot Svärdbärarna och jagar dem ibland. (Inget allvarligt.)

        Kanonbra algätare är de i alla fall och, som ngn skrev till mig här på Zoopet, så kan man ha tur och få tag i snälla exemplar.
        /Dexter

        75 liter mix, 220 liter mix

        Kommentar

        Arbetssätt...