Några frågor om Väderål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Några frågor om Väderål

    Jag har nyss köpt min första väderål...Jag har en vanlig, och dottern har 3 albino. Jag har aldrig haft dessa fiskar förut, och nu har jag ett par frågor ang. deras beteende......

    1. Min dotters albinoålar, har ett mycket märkligt beteendemönster...de simmar runt i full karriär, de snor sej runt varandra och "leker jaga" upp och ner i akvariumet. Är detta ett aggressivt beteende, eller är det något annat?? Jag tror inte det är lekbeteende, eftersom de är ganska små, och tydligen mycket svårodlade i akvarium....Någon som vet????

    2. Min egen Väderål är större, men den går ensam med lite ciklider och andra fiskar, bla Fengäddor, än så länge, får hem 3-5 till nästa vecka. Jag har BTN bakgrund i akvariumet, och ganska högt upp i karet, är det som en hylla...där gillar ålen att ligga....men vad jag funderar över är: Den ligger gärna med huvudet ovanför vattenytan, när h*n ligger där.Varför gör den det, är det normalt, eller är det något som är fel på den??

    Den är mycket aktiv, och kan även lägga sej nere på botten eller simmar runt akvariet i full fart. Den äter bra.
    Senast redigerad av ciklidtok; 02 March 2010, 15:07.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


Arbetssätt...