Odla Microdevario Kubotai /Microrasbora kubotai ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erik l
    • July 2005
    • 308

    #16
    Ursprungligen postat av Sultanen
    Nu kommer sista problemet innan jag kan börja, hur tusan skall jag kunna se skillnad på könen, det jag tror mig kunna titta på är att hanarna är mer färgstarka och mindre, men det måste väl finnas någonting mer jag kan titta på?

    Detta är väl egentligen det enda jag kunnat hitta:
    "Generally, the males are the most colourful and are slimmer. Females when they produce roe, start to become fatter."

    Kön är lätt å se honan är markant rundare å lite större . hanen mer lång å slankare

    Lycka till med odlingen
    ________________
    mvh erik l

    Kommentar

    • Sultanen
      • January 2008
      • 2457

      #17
      Ursprungligen postat av erik l
      Kön är lätt å se honan är markant rundare å lite större . hanen mer lång å slankare

      Lycka till med odlingen
      Tack! Skall försöka reda ut några av dem imorgon annars får jag återkomma med bilder, hade svårt att se någon större skillnad förutom möjligen storleken när jag satt och stirrade i karet. Men de är så fruktansvärt allerta att det är svårt att jämnföra dem
      300L Räkkar
      400L Växtakvarium
      220L Saltvatten - Under uppstart
      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

      Kommentar

      • erik l
        • July 2005
        • 308

        #18
        ja men kolla på honan så är hon större längre å rundare å rej över buken.

        hanen mindre mer långsträkt å slank nästan mager över buken.

        kan kanske synas lättare om du sett skillnad på vanliga neontetror och glödbands rasboror å sedan kollar på samma vis på kubotai så kanske det klarnar nä du vet exakt hur se

        ja snabba är dom å märkt att färgen skiftar lite ibland rejält grön å ibland lite bleka så det styr mina vattenbyten
        Senast redigerad av erik l; 19 January 2010, 23:04.
        ________________
        mvh erik l

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #19
          Hur går det med odlingen?

          Har du hittat någon bra information om dessa, jag är mycket sugen på att köpa ett stim av dessa men hittar ingen info.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • FishLoves
            • March 2013
            • 11

            #20
            Hur mycket liter vill dem ha? Hur många vill dem va?

            Kommentar

            Arbetssätt...