Frankensteins guldfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • harbard
    • July 2002
    • 1085

    Frankensteins guldfiskar

    Dr. Frankenstein skapar inte bara mänskliga monster,han verkar även odla guldfisk:

    Se även: http://www.fancygoldfish.org/index.p...mra81nqqkkqo73
    <<<(^:>*
    Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
    Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp
  • travianplayer
    • October 2009
    • 1201

    #2
    gu vilka coola fiskar!!
    Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

    Kommentar

    • fantawor87
      • August 2009
      • 101

      #3
      Ja det var coola fiskar!

      Kommentar

      • Ancristus <3
        • July 2009
        • 277

        #4
        Tycker inte jag :/
        I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

        Kommentar

        • Mobster
          • June 2008
          • 506

          #5
          Ungefär lika läckra som Belgian Blue...



          människor är sjuka

          Kommentar

          • Pickles
            • October 2009
            • 1155

            #6
            *rynkar på näsan* Vilka groteska djur. Jag undrar hur de alls tar sig fram i vattnet.
            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
            ~25l vatten

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #7
              huruvida fisken har det vet jag inte men kan den simma borde den väl inte må dåligt av att se så ut ?

              men jag gillar inte det utseendet jag har vanlig guldfisk och vanliga slöjstjärtar med vanliga ögon och huvud. men sådana med massa extra saker vill jag inte ha fulast va nog pom pom.

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                inga fina firrar! shit, varför ens odla på dem så att det bara blir värre :/.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13117

                  #9
                  sånt här visar att människan är hänsyslös, egoistisk, elak, grym och saknar insikt! Som tur är finns det vissa som reagerar och inser det sjuka och det är bara att hoppas att dem blir fler...
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    #10
                    Verkligen anpassat till ett liv i vatten med sin fulländade hydrodynamiska kropp. / not
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av flygrc
                      Verkligen anpassat till ett liv i vatten med sin fulländade hydrodynamiska kropp. / not
                      Inte min smak direkt heller, men i ett akvarium spelar det ju ingen roll om de inte har någon naturlig kroppsform. Ett akvarium är inte naturen.

                      De som avlar fram just denna typ av skönheter dessa "skönheter" vet vad dom pysslar och dessa fiskar är ofta mycket livskraftiga (och dyra) fiskar.
                      Dålig kvalitet återfinns istället ofta i stammar av de vanligaste standardfiskarna (typ guppy, dvärggurami etc.)

                      Det som främst slår mig när jag ser guldfiskarna i länken ovan är - så himla stora dom är. Uppenbarligen blir dessa rejält stora när de hålls på rätt sätt och inte placeras i pyttesmå behållare som så ofta är fallet för just dessa fiskar.
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 26 October 2009, 20:39.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • GöranE
                        • November 2008
                        • 735

                        #12
                        Jag har aldrig tyckt om dessa "fiskbollar" med fenor på men dessa tar nog priset. Groteska.. Att genom avel vanställa ett djur på detta viset borde vara straffbart..
                        Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av GöranE
                          Jag har aldrig tyckt om dessa "fiskbollar" med fenor på men dessa tar nog priset. Groteska.. Att genom avel vanställa ett djur på detta viset borde vara straffbart..
                          Som jag skrev ovan - det är lite status i dessa fiskar (också = dyrare) så därför hålls de ofta bättre och har också betydligt större livsduglighet än vanliga massodlade fiskar.

                          Visst, deras onaturlighet gör att inte heller jag tycker dom är snygga och jag skulle inte vilja ha dom i någopt av mina akvarier, men deras onaturlighet är ju t.ex. inte större än många hundraser är från deras ursprung vargen.
                          Och i så fall borde det ju i så fall också vara straffbart att odla fram taxar, pekingesrar etc. etc.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • harbard
                            • July 2002
                            • 1085

                            #14
                            Ursprungligen postat av travianplayer
                            gu vilka coola fiskar!!
                            Hoppas du hör till den ironiska generationen!
                            <<<(^:>*
                            Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
                            Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

                            Kommentar

                            • FiaLotta
                              • August 2009
                              • 219

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Som jag skrev ovan - det är lite status i dessa fiskar (också = dyrare) så därför hålls de ofta bättre och har också betydligt större livsduglighet än vanliga massodlade fiskar.

                              Visst, deras onaturlighet gör att inte heller jag tycker dom är snygga och jag skulle inte vilja ha dom i någopt av mina akvarier, men deras onaturlighet är ju t.ex. inte större än många hundraser är från deras ursprung vargen.
                              Och i så fall borde det ju i så fall också vara straffbart att odla fram taxar, pekingesrar etc. etc.
                              fast genom taxen har man tagit vara på en naturlig mutation som sker överallt, som hos kor hästar och människor.
                              taxen har ju dessutom en väldigt tydlig avelsplan där proportionerna är väldigt viktiga eftersom den ska kunna ta sig fram obehindrat utan att ha ont någonstans då det är en jakthund.

                              dessa fiskar simmar efter vad jag har sett inte helt obehindrat dom mer fläktar runt på botten. men det är naturligtvis möjligt att jag har sett dåliga exemplar.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...