Mkt skygg praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Umbriel
    • December 2007
    • 62

    Mkt skygg praktbotia

    Hej!

    Jag hade 3 praktbotior men 2 dog, den som överlevde var väldigt dagsaktiv och rolig ca ett år efter att den blivit ensam, men nu när jag flyttat den till ett nytt större akvarium har den blivit jätteskygg och ibland ser jag den inte på över en vecka. Ibland hör jag att den äter men det är sällan och den är bara framme nattetid och gömmer sig när man kommer nära.

    Finns det något jag kan göra för att göra det bättre för den? Den var som sagt inte alls lika skygg tidigare.

    Tacksam för tips.

    - Umbis
    --- Total newbie ---
  • icefudge
    • August 2009
    • 177

    #2
    Ursprungligen postat av Umbriel
    Hej!

    Jag hade 3 praktbotior men 2 dog, den som överlevde var väldigt dagsaktiv och rolig ca ett år efter att den blivit ensam, men nu när jag flyttat den till ett nytt större akvarium har den blivit jätteskygg och ibland ser jag den inte på över en vecka. Ibland hör jag att den äter men det är sällan och den är bara framme nattetid och gömmer sig när man kommer nära.

    Finns det något jag kan göra för att göra det bättre för den? Den var som sagt inte alls lika skygg tidigare.

    Tacksam för tips.

    - Umbis
    skaffa ett par st till så löser det sig nog. praktbotian trivs bäst om dom får vara ett par st eller fler
    Malar is the shit

    Kommentar

    • Umbriel
      • December 2007
      • 62

      #3
      Jo jag vet, men eftersom den mått bra ensam så länge (över ett år) så kanske den bara blir sur på dom andra, dessutom är jag rädd att det blir för trångt i akvariet :/ men jag ska tänka över det.
      --- Total newbie ---

      Kommentar

      Arbetssätt...