Hallå! Behöver lite tips när det gäller koi!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bakerboy
    • October 2009
    • 2

    Hallå! Behöver lite tips när det gäller koi!!!

    Tja! hoppas på lite hjälp från er nu när jag äntligen skaffat ett akvarium har ett ca 260 L med lite koi o slöjd stjärtar! En guld fisk o en rudda nu är det så att jag la i fisken i går, följde alla instuktionerna av förre ägaren o så! o allt verkar lugnt förutom att d inte äter!! funderar på om det kan vara stress, nya miljön eller nåt sånt! Sen är det en koi som simmar lite skumt men var helt normal innan vi tog den ur kompisens kar! funderar på att sätta den i karantän för de är den enda som better sig skumt! som vanligt blir man lite nojjig så fort man skaffar nåt nytt o tror att det ska bete sig på ett visst sät o inte gör det! Tacksam för alla tips jag kan få =) mvh Bakerboy
    Senast redigerad av Bakerboy; 24 October 2009, 00:23.
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

    #2
    hallå där.. låt det gå nåra dagar så kanske den lugnar ner sig från stressen å börjar äta.. Den borde klara sig utan att bli matad i en vecka iaf.. skulle tro att den börjar leta mat på botten när den blir hungrig.. Avvakta lite å se om det ändrar sig

    Kommentar

    • nesseman
      • December 2007
      • 362

      #3
      vad är simmar skumt?

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Får som en liten känsla av skum tråd
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Bakerboy
          • October 2009
          • 2

          #5
          sorry är ny här så att säga o rätt så oerfaren! så kan verka som en skum tråd! han simmar liksom på sidan o så när man har lysröret igång! släcker man det är han normal som vilken fisk som hellst! tack för hjälpen!

          Kommentar

          • tetraodonfeber
            • May 2007
            • 336

            #6
            koi har ljus känsliga stavar i ögonen. hu länge lät du karet gå innan du släppte i fisk??
            Malawi

            Kommentar

            • _Shrek_
              • November 2009
              • 35

              #7
              Finns ju antistress medel du kan hälla i oxå..
              Only God Can Judge Me..

              Kommentar

              • hogge70
                • November 2009
                • 20

                #8
                vad har du för temp i vattnet??
                bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete

                Kommentar

                Arbetssätt...