Är jag den enda som är tokig i GuldBarber?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    Är jag den enda som är tokig i GuldBarber?

    Kallas också Mässingsbarb/Puntius semifasciolatus Guldbarb

    Guldbarb var en av de första fiskarna jag hade, Har alltid älskat dem, de är inte bara Vackra utan de är så pigga och trevliga fiskar, och nyfikna rackare Minns när jag hade 20 guldbarber I ett 300L och jag hade just köpt en Gibbiceps(Och ja vet nu att man ska ha större kar till denna fisk) all 20 guldbarberna simmad nyfiket till honom och tittade på honom som pilar still i vattnet såg helt sjukt ut


    Är jag den enda i Sverige som tycker om dessa fiskar?
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    #2
    Undersökning klar, Svar på min fråga avklarad: ett fett nej
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #3
      jag har en kraftigt brinnande brasa för kopparbarber. har 2 olika färger. en som kallas blå, nej den är inte blå men när den är i lekdager så får hanarna en väldigt mörk rand på ryggen som ibland kan se lite blå/violett skimmrande ut.
      Barber i allmänhet är riktigt roliga fiskar.

      dom har ju metallnamn båda två så jag tycker vi är lika galna. guldbarber kanske är dyrare?
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • SimonSaysBaka
        • August 2009
        • 788

        #4
        Men va kul! jo koppar barber är underbara, har inte hittat några, men de sa att de skulle få hem några senare

        Guldbarber går ungefär för mellan 20-25 kr styck har 10 styck nu de är skriker gula i färgen de var bleka på djur affären så jag tog dem direkt för ingen vill köpa dem såg att de inte mådde bra, riktigt synd, men nu är de så glada och guld gula, de har lekt men jag hittar aldrig någon rom, tror de hinner äta upp det eller så är inte honorna intresserade, ser super kul ut när en kraftigare hona har en mindre hane efter sig som simmar runt runt henne
        Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

        Kommentar

        • mikey13
          • October 2007
          • 465

          #5
          Jag har ett gäng guldbarber och jag håller med om att det är både pigga och vackra fiskar, jag gillar dom skarpt =)
          __________________________________________
          Mitt 720L projekt
          375L Inbyggt i väggen-projekt

          Kommentar

          Arbetssätt...