GuldBarb(Pris?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    GuldBarb(Pris?)

    Jag älskar guldbarber, köpte dem för 10kr styck för 5 år sedan, och nu såg jag att det sålde 5 för 100kr är det ett bra pris? jag tycker det är för mycket.
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11215

    #2
    När jag köper fiskar så värderar jag dem högt. Är det fina fiskar så betalar jag gärna. Tänk på att du köper liv!
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • SimonSaysBaka
      • August 2009
      • 788

      #3
      Ursprungligen postat av admin
      När jag köper fiskar så värderar jag dem högt. Är det fina fiskar så betalar jag gärna. Tänk på att du köper liv!
      Jag älskar alla djur och ser att man kan inte sätta ett värde på dem, men jag har inte mycket pengar, och vill köpa ett fint stim med dessa fiskar kanske 10 styck, har alltid älskat just guldbarb, är inte helt säker varför, kanske är deras personlighet.

      Hade 20 stycken i mitt 300L akvarium för 5 år sedan, de blev ganska stora och vackra, men var tvungen att sälja mitt kar för att jag hade ont om pengar, jag gav bort fisken till min syster, för ingen ville köpa dem och jag hatar att avliva fiskar, jag köpte 20 stycken för 200kr då.

      Jag har ett 200L kar just nu som har stått ett längre tid tomt, Guldbarber ska bli de första innevånarna 5 stucken till att börja med.

      Jag frågar så att jag inte blir blåst för jag såg att de sålde guppy för 50kr styck också vilket jag tycker är lite högt.
      Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

      Kommentar

      • cattus
        • August 2007
        • 167

        #4
        Hos CRT Zoo i Haninge går det att köpa för 19,50/st.
        Allt går om man vill...

        Kommentar

        • cattus
          • August 2007
          • 167

          #5
          Så det verkar nog vara ett rätt så ordinärt pris, prisern ahar verkat gå upp mot slutet. Grossisterna har ökat sina priser och då följer butikerna med.
          Allt går om man vill...

          Kommentar

          • SimonSaysBaka
            • August 2009
            • 788

            #6
            Tack för svar, de är underbara fiskar, får se om de får in några fler för de hade bara 7 kvar när jag var där sist.
            Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

            Kommentar

            Arbetssätt...