Död guldfisk som luktar illa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oliver
    • September 2005
    • 52

    Död guldfisk som luktar illa

    I oktober förra året "adopterade" vi en gammal guldfisk som skulle få gå med våra andra dammfiskar. Den fick gå direkt till vinterförvaringen med de andra och togs ut till dammen sista april. Guldfisken var enormt stor, midjevidden var ungefär i samma mått som längden. Har noterat sedan den kom ut i dammen att den inte var så matsugen, men verkade trivas tillsammans med de andra. I morse åt den lite och sedan på förmiddagen hittade jag den död, flytande med buken uppåt. När vi tog upp den så luktade den vedervärdigt, verkligen rutten fisk. Är det någon som kan ha en förklaring till detta? Vi är rädda för att den drabbats av någon sjukdom som kan smitta de andra. Någon bukvattensot tror jag inte på för ögonen såg normal ut, även om kroppen inte gjorde det (men den har sett likadan ut hela tiden).
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    I stort sett allt dött luktar illa!

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Japp det går fort i värmen Kände det själv i morse o kväll hittade jag en död 25 cm mal flytande. Den luktade inte gott o jag såg den i fredags var den helt OK.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        #4
        Håller med övriga har samm erfarenheter av döda fiskar de börjar o lukta efter bara några timmar.
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        Arbetssätt...