kampfisk 5 Liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #16
    du bör ha ett filter och en liten doppvärmare som håller en 26c 30c.

    men även om du kan ha den i 22L så tycker jag ändå du ska skaffa större senare (finns 30-50L kar komplett med alla tillbehör för 300-900kr).

    Kommentar

    • Quilles
      • November 2008
      • 87

      #17
      Tror dem kommer att döda varandra.. enligt min zoo butik skall man inte ha om de nu var 2 hanar i samma kar eller de var 2 honor i samma för dem gillar inte de och kommer nog döda den andra... Tror de är så

      Kommentar

      • Guest

        #18
        Vem har sakt nåt om 2 hanar?

        Kommentar

        • psyko
          • April 2007
          • 49

          #19
          nej ingen har pratat om två hanar, honor har jag tänkt att ha men dock i mitt sällskapsakvarium.

          Kommentar

          • rödtoppen
            • June 2006
            • 3148

            #20
            Det framgick inte av ditt första inlägg att fisken bara skulle vara där i 1 dygn, tvärtom så fick jag den uppfattningen att det var ett permanent boende för fisken.
            I min uppfattning så är även 22 liter för litet i längden för en kampfisk.
            (en Dario Dario hade du kunnat ha i ett 22liters)
            / dtoppen /

            Kommentar

            • Charlottis
              • December 2007
              • 579

              #21
              Ursprungligen postat av rödtoppen
              Det framgick inte av ditt första inlägg att fisken bara skulle vara där i 1 dygn, tvärtom så fick jag den uppfattningen att det var ett permanent boende för fisken.
              I min uppfattning så är även 22 liter för litet i längden för en kampfisk.
              (en Dario Dario hade du kunnat ha i ett 22liters)
              Japp, 22liter tycker jag också är för litet.

              Kommentar

              • Guest

                #22
                Men de äre ikke. Självklart ska man ha så stort som möjligt men 22l funkar.

                Kommentar

                • psyko
                  • April 2007
                  • 49

                  #23
                  när jag skrev mitt första inlägg så visste jag inte om att det fanns ett 22L som jag kunnde ta, men nu kommer det användas till kampfisken,

                  men om jag inte minns fel så står det i lagen att det inte ska vara mindre än 40 liter till en fisk MEN att det finns undantag. någon som vet om det stämmer? vad är det i så fall för undantag som kan finnas?

                  Kommentar

                  • Guest

                    #24
                    Det står i lagen, sen kan du välja om du vill följa de som står där. Om du inte följer så kan du åka fast. (vilket är högst otroligt i detta fall)

                    Kommentar

                    • Flaxss
                      • November 2008
                      • 1718

                      #25
                      Ursprungligen postat av psyko
                      när jag skrev mitt första inlägg så visste jag inte om att det fanns ett 22L som jag kunnde ta, men nu kommer det användas till kampfisken,

                      men om jag inte minns fel så står det i lagen att det inte ska vara mindre än 40 liter till en fisk MEN att det finns undantag. någon som vet om det stämmer? vad är det i så fall för undantag som kan finnas?
                      det är enbart en rekommendation att inte ha fiskar under 40L ingen lag.

                      Kommentar

                      • Quilles
                        • November 2008
                        • 87

                        #26
                        Ursprungligen postat av Narii
                        Vem har sakt nåt om 2 hanar?
                        Hoppsan Mitt fel

                        Kommentar

                        Arbetssätt...