Kampfisk-frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zezzan_linn
    • November 2007
    • 132

    Kampfisk-frågor

    Hej!
    Jag blev erbjuden ett akvarium till så bra pris att jag inte kunde tacka nej så nu står jag här med ett 60liters akvarie och funderar på kampfisk.
    Det är ett akvarie som är mycket högre på höjden än på bredden.
    Skulle en kampfisk trivas i ett sådant? Om inte, tipsa gärna om annan kul fisk/akvariedjur som skulle kunna passa.
    Vad äter kampfiskar? Visst går det att ha bara en? Hade tänkt ha en hona.
    Vilken sorts inredning vill de ha?
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    #2
    Honor går att ha fler.. inte direkt snygga att titta på dock.. Hane går ha 1st och är den som har långa fenor..

    Kampfiskar är inte så kräsna med inredning å dylikt.. släng i lite växter å vatten så blir de nog bra..
    Tjopp...

    Kommentar

    • zezzan_linn
      • November 2007
      • 132

      #3
      Ursprungligen postat av sacha
      Honor går att ha fler.. inte direkt snygga att titta på dock.. Hane går ha 1st och är den som har långa fenor..

      Kampfiskar är inte så kräsna med inredning å dylikt.. släng i lite växter å vatten så blir de nog bra..
      Akvarieformen är inget problem då?

      Kommentar

      • stardust13
        • May 2009
        • 30

        #4
        Ursprungligen postat av zezzan_linn
        Akvarieformen är inget problem då?
        det går hur bra som helst

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          kampfiskar vill ju dock gärna ha låga akvarium med stor botten yta. men är karet högt så håller dom sig istället till vid ytan för det mesta. så det funkar ju också.

          3-6honor funkar till en hane. ibland kan dom bråka med varandra. i deras akvarium vill dom ha mycket växter och gärna tät planterat. och så flytväxter gillar dom med, dock får inte hela ytan täckas av växter då dom vill kunna hämta luft. varmt vatten vill dom ha ca +26c +30c. och gärna en pump och filter. utflödet på pumpen ska vara svagt.

          Kommentar

          Arbetssätt...