Parosphromenus sumatranus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • legob
    • May 2007
    • 642

    Parosphromenus sumatranus

    Nu byter namn på en gammal tråd så att det hamnar på rätt ställe. för det jag råkar ha köpt är inte mindre än 13 sumatranus!

    De är nyfikna och inte särskilt skygga, särskilt inte nu när jag haft tejpat på en mörkbrun bakgrund. Så här ser akvariet ut just nu.
    Bifogade filer
  • legob
    • May 2007
    • 642

    #2
    Inte heller de här firrarna har synts till på ett tag från att ha varit ganska nyfikna. Det har jag tillskrivit en burdus Simpsonichthys som en dag i somras hoppade ur sitt eget akvarium ned i detta.

    Nu i lediga dagar passade jag på att tömma karet, ta bort stenar och bottenmaterialet för att granska det hela.

    Kvar i liv är nu 8 stycken som verkar rätt så välmående trots det undanskymda livet. Bort med bråkstaken och ner i det kar den kom ifrån!! Nu skall det väl bli lugn och ro igen.

    Inget bottenlager förutom eklöv och Catappa-blad, lite stenar att gömma sig mellan och några trädrotsimitationer, flytväxter (Salvinia) och en Ceratopteris.

    pH under 6 och ledningstal omkring 50 µSiemens och upp med temperaturen. Det är det nya receptet. Skall bli spännande att se utvecklingen.

    Så här ser akvariet ut idag med allt på plats.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • legob
      • May 2007
      • 642

      #3
      Teorin om bråkstaken stämde. Nu är det som det var förut. Sumatranusarna simmar omkring och är inte alltför blyga av sig.

      Kommentar

      Arbetssätt...