Betta persephone

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oaken
    • September 2006
    • 901

    #16
    Har fått tag på ytterligare 10 stycken persephone. Paret visade sig vara två definitiva hanar, men nu borde jag ju ha fått ett par honor.

    Kommentar

    • oaken
      • September 2006
      • 901

      #17
      Lite bilder på de nya:


      Kommentar

      • Mobster
        • June 2008
        • 506

        #18
        Snygga, funderar på att köpa ett gäng...frågade Janne om sina men han hade inte fått igång något verkade det som.

        Köpte 2 nya Betta channoides i helgen på BAK auktionen...funderar på om jag fått 2 hanar...tittade försiktigt in idag och tyckte båda hade vita kanter på fenorna

        Kommentar

        • oaken
          • September 2006
          • 901

          #19
          Ursprungligen postat av Mobster
          Snygga, funderar på att köpa ett gäng...frågade Janne om sina men han hade inte fått igång något verkade det som.

          Köpte 2 nya Betta channoides i helgen på BAK auktionen...funderar på om jag fått 2 hanar...tittade försiktigt in idag och tyckte båda hade vita kanter på fenorna
          Fullvuxna channoides-honor kan ha en en liten vit kant också, men hanar har väldigt tydligt. Beror lite på humöret. Sen brukar de ju leka väldigt snabbt bara de är välmatade så du märker nog

          Kommentar

          • Mobster
            • June 2008
            • 506

            #20
            Jo jo, men tyckte det var ganska tydlig vit kant på båda men kan som sagt ha varit synvilla...och som sagt visar det sig...skulle vara skönt om det hade varit 2 hanar bara

            Kommentar

            • oaken
              • September 2006
              • 901

              #21
              Ursprungligen postat av Mobster
              Jo jo, men tyckte det var ganska tydlig vit kant på båda men kan som sagt ha varit synvilla...och som sagt visar det sig...skulle vara skönt om det hade varit 2 hanar bara
              Blev det några macrostoma förresten?

              Kommentar

              • Mobster
                • June 2008
                • 506

                #22
                Så fort de kommer in på listan igen...lite drygt men det kommer :P

                Kommentar

                • oaken
                  • September 2006
                  • 901

                  #23
                  Ursprungligen postat av Mobster
                  Så fort de kommer in på listan igen...lite drygt men det kommer :P
                  De har väl varit på Imazos lista i några veckor nu? Fanns fortfarande kvar på listan från idag iaf. Men de kanske var slut tillfälligt?

                  Kommentar

                  • Mobster
                    • June 2008
                    • 506

                    #24
                    Jo, något var det iaf för Janne beställde men det kom inga. Men han vet att han ska beställa så det kommer nog

                    Kommentar

                    • Falconer
                      • November 2005
                      • 786

                      #25
                      Gammal tråd men prövar ändå....
                      Vad ligger dessa på i pris? Finns dom att få tag i någonstans?

                      Kommentar

                      • oaken
                        • September 2006
                        • 901

                        #26
                        Priset har tidigare legat på runt 100kr/styck. Men de är inte särskilt lätta att få tag på. Bäst chans har du genom att hitta någon som odlar dem nära dig, de importeras väldigt sällan och dessutom så är de flesta av deras naturliga levnadsmiljöer redan borta.

                        Kommentar

                        • Falconer
                          • November 2005
                          • 786

                          #27
                          Vad vill dom ha för förhållanden i karet och hur stort?
                          Usch då vet du någon runt karlstadtrakten?

                          Kommentar

                          • trilobite
                            • December 2005
                            • 60

                            #28
                            Ursprungligen postat av legob
                            När jag läste på Wikipedia om svartvatten ser man ju att svartvatten visserligen är fattigt på de flesta salter men ovanligt rikt på aluminium och det får jag säga överraskar åtminstone mig.
                            Aluminium finns i alla vulkaniska jordar och bergarter - sura vatten lakar ut aluminiumet.
                            Uppsala Akvarieförening
                            Finns också på Facebook

                            Kommentar

                            Arbetssätt...