kampfisk+gurami+små fisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stardust13
    • May 2009
    • 30

    kampfisk+gurami+små fisk??

    hej jag undrar om jag kan ha kampfiskar tilsamans med mina andra fiskar som är gurami,platy,molly och malar?
    mitt akvarie är inte så stort ca60-70l så det kanske blir trångt för dem för jag har ju 6st gurami 2molly 8playt och 5 småmalar
  • Semme
    • May 2009
    • 23

    #2
    Ursprungligen postat av stardust13
    hej jag undrar om jag kan ha kampfiskar tilsamans med mina andra fiskar som är gurami,platy,molly och malar?
    mitt akvarie är inte så stort ca60-70l så det kanske blir trångt för dem för jag har ju 6st gurami 2molly 8playt och 5 småmalar
    Tjaba,

    Av egen erfarenhet så passar min kampfisk med min dvärgguramis(honan).
    Enda problemet är att honan är väldigt på mina guppys just nu, så som hanen var innan jag förflytta honom. Så det är en gambling när det kommer till kampfiskar + andra sorters fiskar. Vissa funkar det för och andra inte.

    Kommentar

    • RobinD
      • May 2009
      • 3

      #3
      Min Gibbiceps(stavning) brukade jaga min kampfisk i mitt 50L men slutade när jag bytade till större där de inte träffar på varandra mer. Sen saknar en av mina kardinaltetror ett öga ,men annars no probs.
      Senast redigerad av RobinD; 01 June 2009, 13:45.

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Ursprungligen postat av stardust13
        hej jag undrar om jag kan ha kampfiskar tilsamans med mina andra fiskar som är gurami,platy,molly och malar?
        mitt akvarie är inte så stort ca60-70l så det kanske blir trångt för dem för jag har ju 6st gurami 2molly 8playt och 5 småmalar

        Vissa kampfiskar går att ha med småfisk, andra inte. det bros på individen. När du är i affären så kolla så att den inte jagar de fiskar som den går med för då kommer den antagligen jaga dina med. Du får testa dig fram^^.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • stardust13
          • May 2009
          • 30

          #5
          ..

          okej tack för alla svar men hur stort behöver en kamp fisk jag har ju ett litet 15l reker det

          Kommentar

          Arbetssätt...