Pussas, är det lek eller slagsmål?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IEmmaI
    • April 2007
    • 24

    Pussas, är det lek eller slagsmål?

    Hej!

    Mina gurami "pussas", är detta positivt eller negativt? Jag undrar om det är fråga om lek eller om det är fråga om något bråk?

    Mvh
    Emma
  • eMilu
    • March 2009
    • 166

    #2
    Pussbild.

    En värdelös bild på hur det ser ut, han tyvärr inte med att ta någon annan. Huvudsaken är ju att man ser vad dom gör.
    Bifogade filer
    Rock n' roll freak.

    Kommentar

    • IEmmaI
      • April 2007
      • 24

      #3
      Nej, den är inte värdelös, man ser ju exakt vad jag försökte förklara det är jättebra, och en bild säger så mycket.

      Ja, vet ni varför dom beter sig såhär?

      Glömde att skriva att dessa (hona och hane) är de enda gurami som bor i mitt kar.

      Mvh
      Emma
      Senast redigerad av IEmmaI; 28 April 2009, 21:10. Anledning: felstavning

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ursprungligen postat av IEmmaI
        Nej, den är inte värdelös, man ser ju exakt vad jag försökte förklara det är jättebra, och en bild säger så mycket.

        Ja, vet ni varför dom beter sig såhär?

        Glömde att skriva att dessa (hona och hane) är de enda gurami som bor i mitt kar.

        Mvh
        Emma
        Vad är det för art? Bilden visar inte dina fiskar om jag förstår rätt? Skulle gissa att det är två hanar som mäter sin styrka.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • eMilu
          • March 2009
          • 166

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_A
          Vad är det för art? Bilden visar inte dina fiskar om jag förstår rätt? Skulle gissa att det är två hanar som mäter sin styrka.
          Jo det är hennes fiskar, men en bild som jag tagit ikväll.
          Rock n' roll freak.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ok, man ser inte hela den vänstra fisken, bara halva ryggfenan, men jag tycker det ser ut som två hanar. Har den vänstra fisken samma form på ryggfenan som den högra, så är det två hanar.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13123

              #7
              Hur som så är det inget ömhetsbevis utan en maktkamp på ett ganska fredligt sätt
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • IEmmaI
                • April 2007
                • 24

                #8
                Jag har alltid haft den uppfattningen om att mina marmor-gurami har varit ett par, hona och hane. Den ena har en spetsig fena och den andra har en mer rundad, så därför har jag trott att det varit så. Men det kan ju hända till exempel att den med lite rundad fena är en hane ändå, det är ju klart att det kan vara otydligt. Det syns ju inte hur tydligt som helst.

                Men vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag låta dom hålla på så här? De gör det nästan jämnt. Eller ska jag sära på dom? Eller sätta i en hona?

                Tack för svar.

                Kommentar

                • Flaxss
                  • November 2008
                  • 1718

                  #9
                  även hona-hona och hane-hona och hane-hane ''pussas'' och det är som redan skrivits att dom har en intern maktkamp. inget att oroa sig för det är sällan det blir skador. ibland kan det hända att dom ''biter till'' men oftast är det inte så allvarligt att dom skadas svårt. en annan sak som också kan hända är att dom ''pussas'' på kropparna också eller små puttar på varandra.

                  Kommentar

                  • Flaxss
                    • November 2008
                    • 1718

                    #10
                    Ursprungligen postat av IEmmaI
                    Men vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag låta dom hålla på så här? De gör det nästan jämnt. Eller ska jag sära på dom? Eller sätta i en hona?

                    Tack för svar.
                    du kan ju prova att tillföra fler par eller fler honor, men som jag skrev så görs det också mellan honor.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Om du sätter i en hona, och det är två hanar, så kommer de nog att börja slåss på allvar. Skaffa ca fyra honor, eller ännu hellre, byt ut den ena (minst säkra) hanen mot ca två honor.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...