Någon som har Pseudomugil furcatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Någon som har Pseudomugil furcatus

    I söndags köpte jag tre st Pseudomugil furcatus, Nu finns det bara två kvar, den tredje är spårlöst försvunnen, den verkade inte må toppen igår hellre, ngn som ätit den till frukost kanske.... ialf

    Någon som har sånna fiskar hemma? Kan man ha hanar tillsammans med flera hanar??
    Ska köpa fler av Pseudomugil furcatus När jag är i stockholm igen =)
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    När jag hade sådana för ca 10 år sedan, fick jag intrycket att de är mycket känsliga för förändringar i vattnets kvalitet och kemi. De ska kunna anpassa sig till både hårt och mjukare vatten, men förändringen måste gå l-å-n-g-s-a-m-t. Det är inte minst viktigt när du koppar in dem till ett nytt akvarium. Att ha flera hanar ihop är däremot inga problem. Arten är en stimfisk som trivs bäst när de är betydligt fler än tre. Hanarna är fantastiskt vackra när de spänner ut sina fenor under harmlösa strider, liksom när de imponerar på honorna. En så vacker fisk lägger man gärna ner lite extra möda på. Lycka till!

    Olle

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1661

      #3
      Här kan du läsa mer om mina erfarenheter:



      Olle

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        otroligt vackra!

        Tack!
        Jag frågade i fiskaffären om de var bättre att köpa fler, och till svar fick jag, njeee tre räcker. Jag kommer definetivt köpa fler! Det är så häftiga!

        Kanske övertalar jag sambon att köpa ett till akvarium där vi bara har sådana fiskar De är såå otroligt vackra, livliga fiskar! och inte minst de är snälla!


        Ursprungligen postat av Lars-Olof Arvids
        När jag hade sådana för ca 10 år sedan, fick jag intrycket att de är mycket känsliga för förändringar i vattnets kvalitet och kemi. De ska kunna anpassa sig till både hårt och mjukare vatten, men förändringen måste gå l-å-n-g-s-a-m-t. Det är inte minst viktigt när du koppar in dem till ett nytt akvarium. Att ha flera hanar ihop är däremot inga problem. Arten är en stimfisk som trivs bäst när de är betydligt fler än tre. Hanarna är fantastiskt vackra när de spänner ut sina fenor under harmlösa strider, liksom när de imponerar på honorna. En så vacker fisk lägger man gärna ner lite extra möda på. Lycka till!

        Olle
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        Arbetssätt...