Regenbåge VS Fjärilsciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    Regenbåge VS Fjärilsciklider

    Jag undrar om man kan ha dessa i samma kar, såg nämligen ett gäng vrålsnygga fjärilar men jag har ju inte tänkt att blanda in andra fiskar (förutom malar) med mina regnbågar men nu har jag svårt för att låta bli.( Jag har 6 st neon , 6 st Röda regnbågar och 8 st Bosmani)

    Eftersom jag ändå inte ser ut att få yngel från regnbågarna så hade det varit kul att få in lite andra karakärer i karet.
    Senast redigerad av flygrc; 13 March 2009, 16:22. Anledning: lagt till vilka fiskar jag har
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.
  • Big_Sal
    • March 2008
    • 470

    #2
    Ursprungligen postat av flygrc
    Jag undrar om man kan ha dessa i samma kar, såg nämligen ett gäng vrålsnygga fjärilar men jag har ju inte tänkt att blanda in andra fiskar (förutom malar) med mina regnbågar men nu har jag svårt för att låta bli.( Jag har 6 st neon , 6 st Röda regnbågar och 8 st Bosmani)

    Eftersom jag ändå inte ser ut att få yngel från regnbågarna så hade det varit kul att få in lite andra karakärer i karet.
    Ingen aning faktiskt... Men får man fråga var du sett dessa fjärilar? Jag e sugen o ser att vi bor hyfsat nära varandra... Det e ju svårt att hitta fina fjärilar nyförtiden.
    //Salle

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Ursprungligen postat av flygrc
      Jag undrar om man kan ha dessa i samma kar
      Kan inte tro det skall vara några problem.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Kan inte tro det skall vara några problem.
        Låter bra, på "pappert" ser det inte ut att vara problem, regnbågarna går oftast i övre skiktet och fjärilarna håller sig mer mot botten.

        Däremot funderar jag på PH och dh, jag har 7,4 respektive 16, kanske för högt för fjärilen?
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Nä. Kör hårt.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Nordstedt
            • January 2009
            • 31

            #6
            Grizzly på burlövcenter hade grymt fina fjärilsciklider när ja var där för nåra veckor sedan.
            Mvh
            Nordstedt

            Kommentar

            • flygrc
              • June 2006
              • 2755

              #7
              Ursprungligen postat av Nordstedt
              Grizzly på burlövcenter hade grymt fina fjärilsciklider när ja var där för nåra veckor sedan.
              Har det kommit en akvarieaffär där?
              Det fanns en där som försvann för länge sedan, eller har den flyttat??

              Vilket fall som helst, dee jag såg på vacker tass var inte så bra vid närstudie, gillar inte när de har glosöga vilket den ena hade

              Jag har börjat fundera på ett SA kar istället.
              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

              Kommentar

              • Nordstedt
                • January 2009
                • 31

                #8
                Det är ju inte en renodlad akvarieaffär men en traditionell djuraffär, brukar ha fina djur imellan åt.
                Mvh
                Nordstedt

                Kommentar

                Arbetssätt...