Är min kampfisk sjuk eller ensam?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Är min kampfisk sjuk eller ensam?

    Har en kampfiskhane tillsammans med två platys och fem blåögda regnbågsfiskar..! Jag har haft karet (96 liter) i ca. 2 månader och värdena är bra. Nitrit noll! Men nu under en vecka har min kampfisk börjat med att ligga mycket på botten, han var såå himla aktiv innan. Nu är han mest på botten och tar syre då och då. Han kommer när man ska ge mat och han äter. Han simmar jätte bra och han "ser" frisk ut. Vad är problemet? Är han sjuk på något vis eller är tror ni att han känner sig ensammen?? Så han vill ha honor??
    Jätte tacksam för svar och ideér!

    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    du kan ju prova att köpa till några honor. köp då minst 3st. jag vet inte om han kanske inte gillar sällskapet och gömmer sig.

    Kommentar

    • aneta
      • September 2008
      • 261

      #3
      Jag tycker som Flaxss, det fungerar jättebra med några "tjejer" till en kamphane speciellt i ett större kar som du har. De borde väcka honom till liv
      325L

      Kommentar

      • HeroS
        • January 2009
        • 285

        #4
        Ni tror alltså inte att han är sjuk, utan att han är trött på sina "kompisar" i karet? =)
        96 Liter
        54 Liter
        /Sandra

        Kommentar

        • HeroS
          • January 2009
          • 285

          #5
          Nu har jag köpt tre fina honor till honom och håller tummarna för att han ska tycka att det är roligt!
          Har redan sett honom uppvakta flickorna =)
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

          Kommentar

          Arbetssätt...