Dvärggurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    Dvärggurami

    Min dvärgis hängde vid pumpen väldigt mycket idag på morgonen och när jag kom hem från skolan idag såg jag att den var död vid pumpen alltså halvt insugen och så var den bucklig och så vad kan ha orsakat detta?
  • karinfredholm
    • September 2008
    • 290

    #2
    Ursprungligen postat av Fösen
    Min dvärgis hängde vid pumpen väldigt mycket idag på morgonen och när jag kom hem från skolan idag såg jag att den var död vid pumpen alltså halvt insugen och så var den bucklig och så vad kan ha orsakat detta?
    Kan det vara "nykarssyndromet" ? Vissa fiskar kan vara känsliga vid vattenbyten om man byter allt för mycket på en gång. Har du kollat amoniac/amonium halten i vattnet?

    Guramis brukar vara känsliga fiskar, speciellt vid nyinsättning av andra fiskar, de magrar ofta av och fenorna trasas sönder. Samma dag brukar de dö enligt min erfarenhet och jag har haft många gurami under de senaste 25 åren.
    Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!

    Kommentar

    • Fösen
      • January 2009
      • 383

      #3
      Ursprungligen postat av karinfredholm
      Kan det vara "nykarssyndromet" ? Vissa fiskar kan vara känsliga vid vattenbyten om man byter allt för mycket på en gång. Har du kollat amoniac/amonium halten i vattnet?

      Guramis brukar vara känsliga fiskar, speciellt vid nyinsättning av andra fiskar, de magrar ofta av och fenorna trasas sönder. Samma dag brukar de dö enligt min erfarenhet och jag har haft många gurami under de senaste 25 åren.
      Kanske det du sa det är ju ett nytt akvarium och nytt vatten och så när du kommer kan jag visa hur det såg ut och hur det va

      Kommentar

      • Fösen
        • January 2009
        • 383

        #4
        Tog ammoniak test det visade 0.5 mg/liter jag ska göra ett vattenbyte idag också så det blir nog bra när vattenbytet är klart

        Kommentar

        Arbetssätt...