Kampis tillsammans med någon gurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Kampis tillsammans med någon gurami?

    Har en kampfisk i mitt ca. 96 liters kar. I där har jag också två platy och två ancistrus. ( ny startat ).
    Funderar nu på om det fungerar med någon sorts annan labyrintfisk tillsammans med min lilla kampis? Gärna någon fin gurami..

    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    jag tycker inte det funkar så bra att ha kampfisk med gurami.

    kampfisk kan ibland gå till anfall då guramis har ''fina'' fenor och färger. är det då en snäll och liten gurami så kan kampfisaken döda den.

    eller så skadar guramin kampfisken. min Dvärggurami höll på att döda min ena kampfisk hane och det var i 200L.

    det kan ev fungera med någon gurami. men jag skulle inte haft det.

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av Flaxss
      jag tycker inte det funkar så bra att ha kampfisk med gurami.

      kampfisk kan ibland gå till anfall då guramis har ''fina'' fenor och färger. är det då en snäll och liten gurami så kan kampfisaken döda den.

      eller så skadar guramin kampfisken. min Dvärggurami höll på att döda min ena kampfisk hane och det var i 200L.

      det kan ev fungera med någon gurami. men jag skulle inte haft det.
      Det var detta jag antog... tråkigt! Men jag får nöja mig med min lilla kampis då
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • AnnikaMo
        • November 2008
        • 198

        #4
        I vårt ena kar har vi kampfisk och fyra guramis, det går jättebra. De är så snabba guramina så fenorna rör de ej.
        Har både marmor,guld och mosaik gurami.
        Släppte dock i nån ciklid för 2 veckor sedan och de däremot gick ju på kampfiskarna.
        Får skylla oss själva antar jag. Lycka till Annika

        Kommentar

        Arbetssätt...