Hur länge ska vattnet stå?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    Hur länge ska vattnet stå?

    Om man har fyllt ett akvarium med vanligt kranvatten och inte haft i något medel i det hur länge behöver jag vänta tills jag kan sätta ner den första fisken (kampfisk)?
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Max 1 dygn. Om man inte har ett vattenverk som använder kloramin dvs, för då är medel ett måste.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #3
      dagen därefter kan du sätta i den. men du måste ju sedan mata sparsamt. och hålla koll på vattenvärdena. sedan om allt funkar så kan du efter 4veckor ha mer fisk och så ökar du tills du har fisk beståndet klart.

      Kommentar

      • Bowman
        • December 2008
        • 1318

        #4
        Kolla här

        Kommentar

        • Zwitta
          • October 2006
          • 406

          #5
          Då tar jag med den nya kampfisken imorgon då. Sen väntar jag ca 1 månad innan jag sätter i några räkor eller nån annan fisk. På länken står det att man ska vänta några dagar men att släppa i den imorgon är alltså ok?

          Kommentar

          • Bowman
            • December 2008
            • 1318

            #6
            Ursprungligen postat av Zwitta
            Då tar jag med den nya kampfisken imorgon då. Sen väntar jag ca 1 månad innan jag sätter i några räkor eller nån annan fisk. På länken står det att man ska vänta några dagar men att släppa i den imorgon är alltså ok?
            Ett par fiskar kan man sätta i så fort det är rätt temperatur på vattnet bara,

            Dessa fiskar hjälper till att skita ner och skapa rätt bakterier, denna process tar ca 30 dagar. Mata sparsamt.

            Kommentar

            • Zwitta
              • October 2006
              • 406

              #7
              Okej, tack.

              Kommentar

              • aneta
                • September 2008
                • 261

                #8
                Fast jag hade hällt i Nitrivec (goda bakterier) det står på flaskan hur mycket du ska hälla i första gången och sen mindre dos i 10 dagar.
                325L

                Kommentar

                Arbetssätt...