problem med gurami skumbo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    problem med gurami skumbo

    Hej allihoppa jag har ett par guld gurami men nu har det taggit slut med att bygga skumbo jag vet inte varför dom har slutat med att bygga skumbo vad ska jag göra för att dom ska komma i gång igen tacksam för svar.
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Berätta mer om ditt akvarium, vatten värden, ändringar du gjorde innan de slutade göra skumbo, osv.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #3
      Mmmm de va så att jag köpte ett par guld gurami och dom byggde skumbo men jag tror att de blev för varmt jag har vanligt kran vatten men är det att man ska ha låg temtratur eller mycket flytt växter vilket av det är bäst.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Runt 25-26 grader, rätt mycket flytväxter och låg fart på pumpen brukar sätta igång byggandet.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          ett som sätter fart på dom är att ha ännu varmare ca +27c +30c. men sedan får man ju sänka när dom lekt färdigt man vill ju inte koka ynglen.

          Kommentar

          • Simon H
            • January 2008
            • 515

            #6
            ok jag ska prova tipsen men tack för svaren och tipsen.

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Ursprungligen postat av Flaxss
              ett som sätter fart på dom är att ha ännu varmare ca +27c +30c. men sedan får man ju sänka när dom lekt färdigt man vill ju inte koka ynglen.
              Tack för det tipset, det har jag inte hört innan!

              Ska absolut testa det när mina flytväxter och termometern droppar in från posten.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              Arbetssätt...