Kampfisk, hane och honor?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #16
    Ursprungligen postat av hampelurum
    Tack för all hjälp!
    Köper nog inga honor ändå, just nu i alla fall.
    vad fick dig att tveka?

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      Ursprungligen postat av Flaxss
      vad fick dig att tveka?
      Jag har ett ganska litet akvarium när jag tänker efter.
      Skulle nog få plats med en kanske två, men tre, då blir det nog proppfullt. Dessutom så verkar det som om honorna "mobbar" andra arter oftare och jag har små malar och kopparbarber i akvariet.
      Senast redigerad av Gäst; 05 January 2009, 15:53.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        jag har nu 50L till en hane och 5honor, sedan har jag en hane och 3honor i ett 30L, och så en hane ensam i ett 30L kar.

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #19
          Ursprungligen postat av Flaxss
          jag har nu 50L till en hane och 5honor, sedan har jag en hane och 3honor i ett 30L, och så en hane ensam i ett 30L kar.
          Och den ensamma är olycklig
          Jag har en hane med två honor tillsammans med andra fiskar och det är inga problem. Har haft kampfisk vid ett flertal tillfällen och den har aldrig slagit ihjäl några andra fiskar.
          Det var bara när jag köpte enBetta pugnax som jag fick problem i samband med att han släpte ut ynglen.
          Senast redigerad av Guy Palm; 05 January 2009, 15:59.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Gäst

            #20
            Hur stort bör man ha för tre (eller två) honor, en hane och lite små-fisk?
            Vad är minimum?
            Senast redigerad av Gäst; 05 January 2009, 16:15.

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #21
              Ursprungligen postat av Guy Palm
              Och den ensamma är olycklig
              Jag har en hane med två honor tillsammans med andra fiskar och det är inga problem. Har haft kampfisk vid ett flertal tillfällen och den har aldrig slagit ihjäl några andra fiskar.
              Det var bara när jag köpte enBetta pugnax som jag fick problem i samband med att han släpte ut ynglen.
              den ensamma har jag inte köpt honor till. tänkte att alla honor som jag själv fött upp skulle jag sen släppa över till den(eller några honor inte alla). plus skaffa större kar. känns onödigt att köpa fler honor när jag har sådär en 50

              Kommentar

              • Flaxss
                • November 2008
                • 1718

                #22
                Ursprungligen postat av hampelurum
                Hur stort bör man ha för tre (eller två) honor, en hane och lite små-fisk?
                Vad är minimum?
                som minst 50-60L. annars så har jag ju haft 30-40L utan problem, men då får man hålla koll på vattnet så det är bra värden.

                Kommentar

                • Gäst

                  #23
                  Då kör det väl ihop sig med storleken då!
                  Tråkigt, men jag funderar ju på att köpa ett större i framtiden när jag har blivit lite mer "fisk-van".

                  Kommentar

                  • BigJonte
                    • January 2009
                    • 7

                    #24
                    Det är inga problem jag har haft en kamphane och tre honor.
                    Vill du odla kampfiskar ska kampfiskarna inte vara blandade med andra fiskar.då ska du ha ett akvarium med lågt vatten, flytväxter och annan växtlighet

                    Kommentar

                    Arbetssätt...