Kamphona me krage?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    Kamphona me krage?

    Har kamphonor också sån där utfällbar krage som hannarna?
    180l Guldfisk
    220l clarias
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    yes, det har dem.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Lowa
      • February 2008
      • 595

      #3
      hmm..ok.. blev lite fundersam då honan vart underlägsen ett tag och nu så attackrar hon den mycket större hannen oavbrutet, vet inte va som flugit i henne..pms? ^^'
      180l Guldfisk
      220l clarias

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        hehe, ja du . Vissa honor kan vara lite aggressiva som en hane.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Lowa
          • February 2008
          • 595

          #5
          va drygt :/ han e livrädd nu ju å sönderbiten, å hon attackerar även en spegel..
          180l Guldfisk
          220l clarias

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Kanske inte är en hona helt enkelt...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Lowa
              • February 2008
              • 595

              #7
              jo det kan ju vara så, men hanen har ju iofs jagat henne men också byggt bo som en galning ett tag
              180l Guldfisk
              220l clarias

              Kommentar

              • Tamarind
                • February 2008
                • 482

                #8
                Det låter som om du har fått tag på en kortfenad hanne, är det så så får du sära på de innan den långfenade blir brutalt mördad!

                Kommentar

                • Lowa
                  • February 2008
                  • 595

                  #9
                  mjo, han är i en yngelbur just nu, men inte borde väl han ha sett fel? känns skumt att han bygegr bo hela tin om han vet att det finns en rival?
                  180l Guldfisk
                  220l clarias

                  Kommentar

                  • Tamarind
                    • February 2008
                    • 482

                    #10
                    Har du inga (andra) honor som han bygger för? Jag har för mej att de kan bygga bo för att märka revir, men jag kanske kommer ihåg fel...

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Vad jag har förstått så kan även honor vara aggressiva, och vända sig mot hanen (att hans långa fenor trasas sönder då är väl inget konstigt egentligen, eftersom de är onaturliga, och väl hämmar honom en del). Om det var en kortfenad hane, så skulle väl den större hanen ha dödat honom för längese´n? Hur stor storleksskillnad är det mellan dem? Är den mindre av dem rund om buken, och har ett litet vitt rör precis framför analfenan? De flesta honor (kanske lite beroende på färgvariant) får väl också ibland ett mörkt band längs sidan?
                      Senast redigerad av Shepard; 18 November 2008, 19:33.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Lowa
                        • February 2008
                        • 595

                        #12
                        jo han borde ju ha gjort det, dock jagade han den en hel del i början men sen så har det vart lugnt nu, de var bredvid varandra utan att störa sig på varann ett dugg. "hon" är typ hälften så stor som han och det där vita de ska ha ser ja inte, hon är vit me röda fenor verkar lite svårt å se då :/ kan hända att den finns där. ingen mörk rand men en aning rund, hon är så liten i sig så dete svårt att se på henne :/
                        180l Guldfisk
                        220l clarias

                        Kommentar

                        • Tamarind
                          • February 2008
                          • 482

                          #13
                          Ursprungligen postat av Micke_A
                          Vad jag har förstått så kan även honor vara aggressiva, och vända sig mot hanen. Om det var en kortfenad hane, så skulle väl den större hanen ha dödat honom för längese´n? Hur stor är den mindre av dem? Är den rund om buken, och har ett litet vitt rör precis framför analfenan? De flesta honor (kanske lite beroende på färgvariant) får väl också ibland ett mörkt band längs sidan?
                          Jo, honor kan förvisso också vara väldigt aggresiva, men det bör ändå kollas om det inte kan vara en hanne. För ett par år sedan köpte jag en hanne och tre honor som visade sej vara två hannar och två honor... Det fungerade bra i ett halvår ungefär (måste ha varit en mycket ung kortfenad hanne), sedan en morgon hade den långfenade fått så mycket stryk att den nästan strök med. (Jag hade inte så stor koll och visste helt sonika inte att det ens fanns kortfenade hannar... ) Så nu varnar jag andra!

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Är den mindre ungefär hälften så stor, men ändå ger sig på den stora hanen skulle jag nog gissa att det är hona. En så liten hane skulle nog inte ge sig på en mycket större hane. Just de vita honorna har nog inga mörka band, utan det är nog mörkt blå och röda honorna som har det mest. Du har ingen bild på den?
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Lowa
                              • February 2008
                              • 595

                              #15
                              kan försöka fixa bild till imorgon.
                              180l Guldfisk
                              220l clarias

                              Kommentar

                              Arbetssätt...